Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 På 2 dager fikk jeg plutselig en kul på de indre kjønnsleppene, den er vond og ser hvitaktig ut på innsiden.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 jeg har hatt det, bare klemte ut alt og den ble borte etter en ukes tid..vet det finnes noen som får slike kuler som en må til legen med. da skjæres de i, og dreneres, deretter sys... sats på at din kan klemmes ut som en kvise du:)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Det er veldig ofte en betent talgkjertel eller betent hårsekk og de kan bli spenstige. Hvis du småklemmer litt på de så kan det gå fortere før de blir poppeklare. Det er skit-vondt og blir vondere. Så hvis du vil så brenn en nål og stikk godt ned i midten og klem ut eller vent til den blir klar. Da kommer det ofte mye blod også. Hvis man har de lenge så kan de forkapsle seg og da må"sekken" opereres vekk hos en hudlege. Jeg har hatt det selv ett par ganger pga barbering og har også hjulpet en god venninne som ikke klarte å gøre det på seg selv pga smertene. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 ja det kan man desverre. får det stadig når jeg har mensen jævlig irriterende.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Himmel, har du hjulpet en venninne med DET?! Jøje meg..! Jeg har fått det av og til etter voksing. Ganske vondt, og trodde jeg skulle svime av da jeg poppet den. Usj! Men i utgangspunktet ufarlig, da.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Men, dette er på de indre kjønnsleppene (der det ikke vokser hår?) Så kan det være en hårsekk som ikke har kommet ut? HI
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Det er sikkert berre ein fettkjertel som er i overproduksjon, den vil nok sprekke av seg sjøl, men vondt er det.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #9 Skrevet 16. mars 2009 Nei, mine kom faktisk der ingen skulle tru at noko kunne bu.. Og alltid etter voksing, så jeg gikk ut fra at noe var kommet inni der og blitt betent... Eller at utstyret til voksing ikke hadde vært helt rent. Huff, det var både vondt og ekkelt, men det har heldigvis ikke skjedd på lenge nå - hverken etter voksing eller ellers.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 Er nok mannen din som har vært utro og har smittet deg med kjønnsvorter evnt gonore. Dra til legen og få en sjekk!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #11 Skrevet 16. mars 2009 Ikke alt er kjønnssykdommer som dykker opp nedi privaten, miss anonym. Men jeg er enig i at HI kan ta en tur til legen sin. HI, google "bartholin cyst image", så dukker det opp mange bilder av fenomenet om det skulle være denne ufarlige kjertelen som har fått en betennelse. Uansett kan det hende du må ta en tur til legen for å få hjelp til å ta hull på den, og få den drenert.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1344
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 Ler så jeg griner her nå, sitat: "Nei, mine kom faktisk der ingen skulle tru at noko kunne bu.. " Men tilbake til temaet, jeg fikk kvise/fettkul helt øverst nedi der, ja vet, bra forklart, men jeg klemte forsiktig i et par dager, til slutt var det så vondt og sviende at jeg ikke orka mer, og klemte på, bedre å få det overstått tenkte jeg. Jeg var ikke forberedt på at det skulle gjøre så ekstremt vondt, jeg klemte og skreik som en gris på badet, samboer lurte fælt på hva som skjedde, men ut kom guffa og det var mye, det er faktisk et av de mest letta øyeblikkene i mitt liv, så godt var det å bli kvitt det!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #14 Skrevet 17. mars 2009 Har sett damer som ikke klarte å gå skikkelig pga cyster "der" når jeg jobbet på en avdeling der de tok seg av sånne saker. Etterpå gikk de så fint ut atte. Lettet på trykket, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå