Gå til innhold

Vi syr puter under armene på våre barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror at om en generasjon vil sitte mange mennesker her i landet som ikke kommer til å klare motgang eller andre nekative ting som skjer i hverdagen. Dette pga at vi som foreldre vil våre barn det beste, men i mange tilfeller går tingene for langt.

Vi må lære barna og takle motgangen, ikke redde de hver gang. Gi de statigier på hvordan de kan løse tingene selv, ikke løse de for dem.

kunne sikert ha skrevet mer om dette.

Fortsetter under...

Skrevet

Javel snakker du for deg selv eller?

Skrevet

HI, du er meget klok. Håper du gir barna dine gode vinger når de skal ut og fly. Det er en sterk og vanskelig verden der ute.

Skrevet

Dårlig dag i dag Cat?

Skrevet

hi

Prøver! Håper at jeg klarer det.

Skrevet

Jeg er overbevist om at barn som får støtte og omsorg klarer seg langt bedre enn barn som ikke får det. I de fleste tilfeller jeg har sett hvor det har vært snakk om "å ikke sy puter under armene på ungene", har noen ganger ungene blitt "kastet ut på dypt vann for å lære å svømme" og det har definitivt ikke bestandig slått heldig ut. De skal "herdes" og "slå igjen". Pluss at de skal tåle det foreldrene tålte, for foreldrene ble det folk av...gjerne på tross av...eller så ble det aldri folk av dem.

Annonse

Skrevet

prekæs, jeg tror HI mener balansegang. Ikke å kaste ungene ut i farlig farvann helt alene.

HI, jeg skjønner hva du mener.

Skrevet

I mitt begrep om omsorg og støtte ligger det å lære barn og takle hverdagen, lære det og takle motgang og andre vanskelige ting. Man kan ikke lære barn at motgang eller andre vanskelige ting som krig, sult osv ikke finnes. jeg mener ikke at man skal eksponere for alt, men man å heller ikke gjøre det motsatte.

Hi

Skrevet

Jeg er så absolutt enig i det!!!

Det virker ut som om noen foreldre beskytter ungene sine på død og liv og at image er alfa omega for noen.

Man bør jo finne ut av hva som har skjedd før man tar sitt barn i forsvar med nebb og klør.

Men det har jo pågått en god stund. Jeg ser bare på alle gutte rundt 30 årene nå. De er jo som noen sutrende barn som henger i skjørtet på mammaen sin. Det virker ut som om de vil at vi skal smøre egoet dems som bare en mamma kan.Hvor ble det av mannfolka som kunne slå inn en spiker i veggen,tenne bål og mekke bil??

Skrevet

Jeg støtter HI fullt ut!

Jeg tror ikke hun mener de barna som har blitt fullstendig sviktet og forlatt av foreldrene, hun mener ikke at vi skal bli narkiser og overlate ungen til seg selv, men at de skal lære å rydde opp i situasjoner de har kommet opp i uten å bare sette seg ned og vente på at mamma ordner opp.

Forekdre har ansvaret for å utruste barna sine med den bagasjen de trenger for å tåle livets uungåelige motganger og oppturer som gode mennesker som ikke tramper på andre på sin vei mot toppen. Det er en veldig ambisiøs oppgave, og det kommer ikke av seg selv.

Skrevet

Ikke veldig men det var et fryktelig generaliserende inlegg du hadde der. Jeg trur de aller fleste foreldre har en sunn balanse gang, og noen få som du sier "syr puter" under armene på sine barn. Dessuten er det ikke riktig å vurdere slikt ut fra sitt eget ståsted. da alle mener det dem gjør er det riktige. og ingen har fasiten.

Skrevet

Det var ikke HI som spurte om du hadde en dårlig dag.

Skrevet

Ok så dekket svaret dere begge da.;o).

Annonse

Skrevet

Jeg var nok litt kjapp her og virker muligens noe kvass. Altså. Er vel i utgangspunktet enig med hi, men har opplevd noen ganger selv å få høre at jeg syr puter under armene på mine...da helst av typen "slippe ungene ut på dypt vann". Derfor mer kvass enn nødvendig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...