Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Dette er ikke et sutre-innlegg, men kjenner jeg trenger noen gode råd til å "ta vare" på meg selv. Blir så forferdelig sliten og lei innimellom, og det er så uheldig for resten i familien. Jeg har en sønn på 8 som er ferdig utredet nå, og fått diagnosen adhd. Jeg har også en mann som ikke er utredet, men garantert ville fått samme diagnose om så hadde skjedd. Dette er så klart en utfordring for min sønn og mann, men det er jammen meg en utfordring for meg og leve sammen med også. Begge krever utrolig mye plass. Begge sloss om min oppmerksomhet. Begge er trassige. Begge er forferdelig rotete, og skal kun gjøre ting akkurat når d passer dem. Spesielt mannen min er forferdelig utålmodig, og blir lett hissig (lite gunstig når du har en sønn m adhd). At de er impulsive takler jeg bedre. Kjenner at min tålmodighet er på minussiden noen ganger, og da føler jeg meg som en veldig dårlig mor/kone. Det blir veldig lite tid for meg selv, da mannen min jobber MASSE, og ellers kommer hans behov i første rekke. Vi venter nå barn nr 3, og jeg er stort sett alene m barna. Er det noen som er i samme situasjon, og kanskje kan dele noen erfaringer/gi noen råd?
blondie30 Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Hei.. vet ikke akkurat om jeg kan komme med noen råd, men kanskje bare litt støtte Jeg har 3 barn, eldste har ADD (mest sansynlig, beg utredning hos BUP nå) Han krever mye av meg, både tid og tålmodighet. Mannen min har en kronisk sykdom, og mye dårlig i perioder. Jeg har en ganske krevende jobb, men ikke mer en 60%. Har rett og slett ikke tid til mer !! Dagene går i ett, og føler mange ganger at jeg ikke strekker til. Alle skal ha litt av Mammas tid. Vi har så mange roller, MAMMA, kone/kjæreste, venninne, arbeidskollega, datter, søster.. ja jeg vet ikke alt. Og alle trenger oss. Ikke rart man blir sliten! Noe tid til seg selv er det ikke lett å få til. ÅÅÅ jeg kan drømme om en dag på spa, eller en dag med shopping. Ja eller bare være hjemme alene noen timer. MEN på den fritiden jeg har skal jeg rekke og - vaske huset -vaske klær -hjelpe til med lekser -handle og lage mat -leke med barna -helst ta noen tlf til mennesker jeg skulle ønske jeg hadde mer tid til.. -barn som skal til tannlege, lege, optiker,møter på skole/PP-tj. -Og så da ha overskudd til en runde i senga for å glede mannen.. Jo vi har lov til å være slitne !!! Men får å få det til å gå rundt alt, har jeg funnet ut noen få ting som gjør mitt liv litt enklere. Må rett og slett stille mindre krav til meg selv. - La huset flyte litt av og til - ingen som dør av litt støv. Benytte meg av bestemødre med litt avlastning en gang i mellom, så vi får være litt kjærester :)Si nei til ting jeg faktisk ikke har tid til. Og så prøver jeg å se positivt på ting, glede meg over de små ting. Jeg elsker barna mine over alt på jord, og de gir meg enormt mye glede. Men man er IKKE en dårlig mor el kone fordi om man er sliten og utålmodig. Alle er det innimellom - og det er jammen ikke rart. LYKKE TIL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå