Gå til innhold

Hvor mye sov/sover deres 3 mnd. gamle baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille har sovet og sovet og sovet i 3 mnd.

Plutselig over natta, vil hun ikke sove på dagen lenger...

Er det nok å bare sove på natten for en baby på 3 mnd? Virker egentlig ikke sånn, for hun blir så grinete og sur... Er jeg heldig klarer jeg å lure henne til å sove i en halvtime, men må da jobbe hardt for det. Så vet ikke om hun ikke er trøtt eller om hun bare har vanskelig for å få sove.

Har aldri hatt problemer med å få henne til å sove før, verken på dag eller kveld.

Og er det normalt at de går fra å sove nonstop til å være så mye våken over natta? Kan legge til at det er natta fra 19/20 til 11 ca. Da er hun våken et par ganger for mat og tørr bleie i mellom...

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

OJ!!! Skal si hun sover lenge på dagen!

Dagene her er kjempeforskjellige! Sliter egentlig mye for tiden med å få henne til å sove på dagen. Hun har så vanskelig for å sove alene. Hun kan soven på fanget mitt, men når jeg da legger henne fra meg våkner hun ofte igjen. I dag gikk jeg en tur klokka 1 i en time cirka, og hun sover fortsatt i vognbaggen. Altså har det gått 3 timer nå. Andre ganger våkner hun etter 30 minutter.

Hun kan sove mange timer til sammen i løpet av dagen, opp mot 5 timer, og hun kan sove 2 timer til sammen. Ingen dagrutiner.

Hennes natt varer ca fra 21 til 07 avbrutt av 1 til 2 måltider.

Gjest yrild
Skrevet

Lillemann tar natta mellom 19 og 20 og sover til 6.48 (nesten hver dag på minuttet!!!) avbrutt av 3-4 spisepauser (vi jobber med å få det ned til 2!). På dagen sover han mellom 3 og 5 timer tilsammen, men veldig forskjellig om det er to lengre lurer og en kort eller mange korte lurer.

Vi har egentlig hatt det litt motsatt av deg... han sov nesten ikke på dagen frem til han var 6 uker, så vi fikk helt panikk for at nattesøvnen skulle gå føyken når han begynte med dagslurer, men den gang ei!

og...synes du er heldig som har en så lang natt jeg :-)

Skrevet

Jeg klager absolutt ikke på den lange natta nei, det er veldig deilig - så lenge det varer;)

Tenker at siden hun har så lang natt, så er det vel naturlig at hun ikke trenger så mye søvn på dagtid?!

Meen, i dag sov hun først 45 min ca på formiddagen og nå sover hun igjen. Så er visst ingen rytme i det hele tatt. Jaja:)

Skrevet

Mye!! Da jenta mi var 3 mnd sov hun mye og ofte, hun var som regel bare våken 1 times tid på dagen, maks 1,5, før hun måtte sove litt igjen. I tillegg til 11-12 timers natt. Nå er hun 5 mnd, og det er litt mer opp og ned fra dag til dag, men fremdeles blir hun som oftest trøtt etter 1,5 time våken, og er klar for senga igjen etter maks 2 timer (innimellom klarer hun 3 timer våken, men da må hun bæres rundt og underholdes den siste timen:)

Skrevet

Sånn har min lille vært helt til nå også. Hun har sovet og sovet. Så godt som aldri holdt ut våken mer enn i 2 timer.

Så dette er rett og slett en sjokkartet opplevelse for meg;) Er slett ikke vant med å måtte underholde baby fra klokken elleve til klokken seks da pappan kommer hjem. Er litt slitsomt faktisk;)

Hadde hun enda vært glad og fornøyd, men når hun surver halve dagen kan det bli litt mye...

Hun sover faktisk enda, kanskje hun er tilbake til gamle, gode vaner igjen? *håpe, håpe*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...