Gå til innhold

TIPS til vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha en vogn som kan brukes fra nyfødt og lenge utover i vognperioden.

Den må være LETT å trille og legge sammen, og med bag eller softbag (da lillepoden er bare 3 uker).

Gjerne 3-hjuler, men da må den være stødig så ikke storebror klarer å velte den ved klatring.

Bør kunne brukes i all slags vær, og i terreng m.m.

Forslag?

Har tvillingvogn fra Easywalker, men vil ha en jeg kan bruke når storebror er i barnehagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, vi valgte teutonia sin spirit s3, fordi vi synes det var en fin vogn. Vogna er god på nesten all slags føre, men totalt ubrukelig i kram nysnø, for den "kladder" seg ved forhjulet. Men ellers er vogna veldig god å trille. Jeg liker spesielt godt utseende (det er mange farger å velge i, og en del brukte på finn), liker at den kan brukes med maxi cosi sete (egen adapter må kjøpes), sete kan settes på begge veger, kalosjen er lun og har titteluke, håndbrems er jo kjekt, teutonia har en stor og god softbag som også kan brukes med selene i vogna ved senere og større barn. VOgna er veldig ok, om du ikke trenger mye i handlekurven og ønsker en bitte liten vogn sammenlagt. For sammenlagt er den ganske lang, synes jeg.

Skrevet

Vi har også teutonia s3 , og er veldig fornøyd, minus er liten handlekurv, vanskelig å komme til og litt lav bøyle i sportsdelen.

Pluss er at den er god å trille, lett å svinge, god med softbag, god som sportsvogn begge veier, lun kalesje, håndbrems, utseende, liten og lett.

Det er ingen trehjulinger som tåler å bli klatra på, heller ikke så mange firhjulinger.

Skrevet

Det med bøylen var jeg ikke klar over. Vi har brukt fashionbag, og har nå gått over til sportsdel med fotforlenger. En liten og hendy sak jeg er blitt utrolig glad i! Synes det ser så mye lunere ut, så absolutt verdt de 3-400 kronene :-) Den er nesten grunn god nok til å velge teutonia... ;-)

Har også håndmuffe på styret, og den er GENIAL! Så teutonia har noen tøffe gadgets! I alle fall de to... haha

Jeg glemte å si det med klatring på vogn. Jeg har ingen større barn selv, men vi har venner med eldre barn som har lent seg på vogna. Den har ikke tippet eller noe, men vi har passet godt på....

Vi kjøpte spirit fordi vi mente det var en vogn som kunne klare seg ut vognperioden, uten å ha flere vogner. Desverre ble jeg vogngal.... ;-) Men, vi beholder uansett spirit'n og suplerer med en firhjuling for slaps og kramsnø.... Det er i alle fall unnskyldningen.

Skrevet

Vi har kjøpt løs solskjerm til teutonia, genial!

Kjøpte regntrekk med skjerm, slik at det ikke regner inn i vogna, genial!

Har også flaskeholder fra tinkafu, også genial!

Alt er kjøpt på lilleprinsen :)

Skrevet

Jeg har prøvd en haug med vogner og min mening er at brio happy med telskop light understell er den aller beste fra fødsel til to år! Men dette er bare min mening altså, den har vært best for oss =)

Brio happy light er lett i vekt, lun og kjempe god å trille. Også har den god fjæring, ikke minst! Syns god fjæring er kjempe viktig, for hater vogner hvor babyen blir liggende å riste oppi når man triller på grus og ugjevt underlag. Med happyen kan man bare gå på, slipper å stoppe opp og være forsiktig over fortauskanter eller humper for det vil ikke riste for babyen uansett. Også er den lydløs uansett underlag, hehe, liker ikke vogner som knirker og knaker på grus. Om man vil kan man også velge lufthjul i stedenfor standard hjulene til light understellet, de er bedre på snø. Den er også lett i oppoverbakker og å løfte inn i bilden. Happy vognen er rett og slett helt perfekt for oss!

Det eneste er at jeg ikke syns den er like god nå når jenten vår straks er to år, men det er vel ikke å forvente at en slik type vogn som dette skal passse ut vognperioden. Nå syns jeg nemlig hun ser litt forvokst ut i den, hodet er nesten helt oppi kalejsen. En trille passer nok bedre nå ;-)

Skrevet

Om du vil ha tre hjul er teutonia spirit som allerede er nevnt, nye Kolestra Latinique og nye TFK X noen alternativer. Alle disse er vendbare trehjulinger, jeg har ikke prøvd noen av dem. Enda flere alternativer har du om du kan ha trehjuling hvor sportsvognsdelen ikke er vendbar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...