Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er i ferd med å starte på vårt første IVF-forsøk ved Ciconia, Århus. Hadde vært spennende å høre fra noen som har erfaringer derfra som de ønsker å dele:-)

Skrevet

Ja, de er HELT FANTASTISKE OG DYKTIGE der! Søk på "Ciconia" på forumet så får du sikker opp mye informasjon.

Skrevet

Tusen takk for tipset, 2barnsmor-des09? :-)

Skrevet

Følte jeg måtte svare her. Var først veldig fornøyde og ble tatt godt imot. Men da vi ikke lyktes, fikk vi ikke mye hjelp. Hadde flere forsøk som ble avbrutte og ting gikk ikke vår vei. Vi foreslo at det burde være lurt å endre medisineringen, men det syntes ikke Carsten, legen der. Jeg fikk kun et egg hver gang, eller ingen..... Men puregondosen jeg tok skulle jeg fortsette på. Endret fra 125IE til 130 og frem og tilbake. Å skulle kaste bort flere forsøk på slikt. Jeg trodde ikke jeg kunne produsere egg. Han var sjefen og visste hva som var best.

Dro til klinikk Hausken og etter en lang samtale med Hausken, syntes han det var rart hvordan jeg hadde blitt behandlet. Gikk igang med forsøk der, endret medisinering helt.(kunne jo ikke prøve det samme jeg hadde gjort 7ganger) Ble anbefalt noe annet, og på første ul så jeg 16egg!!

Etter mine erfaringer og andre jeg kjenner som har vært der: Så lenge alt er normalt, uten avvik, så er det bra der. Men så fort ting avviker fra det normale, fungerer det ikke. Veldig synd at de ikke kan se helheten. Skulle gjerne ha dratt rett til Hausken og spart meg for alle pengene vi har lagt igjen hos Ciconia.

Noen spes grunn til at dere skal dit?

Lykke til!

Klem

Skrevet

Følte jeg måtte svare her. Var først veldig fornøyde og ble tatt godt imot. Men da vi ikke lyktes, fikk vi ikke mye hjelp. Hadde flere forsøk som ble avbrutte og ting gikk ikke vår vei. Vi foreslo at det burde være lurt å endre medisineringen, men det syntes ikke Carsten, legen der. Jeg fikk kun et egg hver gang, eller ingen..... Men puregondosen jeg tok skulle jeg fortsette på. Endret fra 125IE til 130 og frem og tilbake. Å skulle kaste bort flere forsøk på slikt. Jeg trodde ikke jeg kunne produsere egg. Han var sjefen og visste hva som var best.

Dro til klinikk Hausken og etter en lang samtale med Hausken, syntes han det var rart hvordan jeg hadde blitt behandlet. Gikk igang med forsøk der, endret medisinering helt.(kunne jo ikke prøve det samme jeg hadde gjort 7ganger) Ble anbefalt noe annet, og på første ul så jeg 16egg!!

Etter mine erfaringer og andre jeg kjenner som har vært der: Så lenge alt er normalt, uten avvik, så er det bra der. Men så fort ting avviker fra det normale, fungerer det ikke. Veldig synd at de ikke kan se helheten. Skulle gjerne ha dratt rett til Hausken og spart meg for alle pengene vi har lagt igjen hos Ciconia.

Noen spes grunn til at dere skal dit?

Lykke til!

Klem

Skrevet

Brumm !!!!?????????? Er det deg?!? Gamle gode Brumm fra old good times?? Flere her har lurt på hvor du var blitt av.

Skrevet

Jeg har helt motsatt erfaringer fra Ciconia. Jag HADDE nemlig et avvik, skillevegg i livmoren der Hazekamp på Volvat i Oslo mente det ikke hadde noe med min infertilitet å gjøre. Heller ikke overlege på Riksen. Men jo da, det hadde Ciconia forskningsgrunnlag for å si. Jeg ble operert der og vips gravid, etter maaaaange forsøk i Norge! Bare positive erfaringer med Carsten og personalet, professorer, anestesilege osv! Jeg hadde IKKE vært mor i dag hadde det ikke vært for Carsten Petersen og Ciconia!

Skrevet

Så for å si det slik: Ciconia klarte faktisk å se helheten i mitt tilfelle, noe legene i Norge absolutt IKKE gjorde!

Skrevet

Og Volvat i Oslo klarte ikke en eneste gang opptiningen av mine MANGE egg av GOD kvalitet, på Ciconia klarte de det på aller første forsøk! Dessuten gjør de assisted hatching der, noe som ikke er tillatt i Norge.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger, Brumm og 2Barnsmor-des 09? !

Jeg har en (nesten?) tett eggleder og en syklus som er mildest talt uregelmessig, så vi ble anbefalt IVF. Når vi først hadde kommet i gang med undersøkelsene, ble vi så ivrige at vi ikke orker tanken på å vente på å komme inn på Riksen. Ciconia ble valgt ettersom de har et samarbeid med gynekologen min her i Trondheim.

Skrevet

hehe, takk for det! Titter innom i ny og ne:o) Etter 11-12 forsøk(mistet tellingen)orket jeg ikke mer. Ble gravid på egen hånd for et år siden,men mistet tidlig. Ble gravid igjen på siste fryseforsøk,men mistet da også. Var utrolig tøft, så orket ikke se på meg selv grave meg lengre ned. Skjønte jeg måtte komme meg videre, både for min egen del, og ikke minst for barnet vi har fra før og min mann og familie. Grenser for hvor lenge en kan holde på, så godt å si at nok var nok.

Vi skal adoptere! Utrolig deilig å komme frem til den beslutningen og føle at jeg har fått livet mitt tilbake igjen! Så nå nyter jeg livet og vi koser oss!

Hvordan går det med deg rose?

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...