bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 lillemor er 4 uker og har dette hvite belegget på tungen og innside av kinn. Jeg har sett dette i munnen i halvannen uke men ikke tenk noe særlig mer over det enn å ta det opp på kontroll hos helsesøster neste uke. men så i helga begynte jeg å kjenne at jeg ble sår på brystvortene etter amming og at det svir og virker tørt. jenta mi har også fått litt mer røde rpikker i rompa. Vil ikke det si at trøsken har smittet? Eller er det andre tegn på brystet at det har smittet? Det blir vel ikke hvitt belegg der? Må jeg til lege for å få resept på noe å smøre på? Husker med eldste jenta at vi smurte på krystallfiolett?!
Nagilimia Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Det er gjort endringer ang trøske: http://ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=31 og les nøye for det står at mor skal behandles selv med bakgrunn i symptomer. Jeg hadde tatt kontakt med barselpoliklinikk der du fødte. Jeg hadde sopp uten at det nesten synes på han eller meg. Merket fort endring bare et par dager tok det.
Nagilimia Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Glemte å skrive at mor ikke lengre behandles med det som står der, men med vanlig reseptfri kanesten (apoteket ringte nasjonaltsenter for amming). Guttungen fikk den som står der på resept.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå