Gå til innhold

Fjummsi, trenger din hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er jo sååå flink.. jeg har et spørsmål ang amming.

Jeg har jo fått tips av deg før men må spørre igjen. På kvelden er lillegutt så urolig, og jeg gir han pupp hele tiden men han bare sutrer og spiser litt men føler det ikke holder og når jeg da gir han en flaske med mme så sluker han 200 ml uten og blunke.. så da kan jeg umulig ha nok melk??

Men jeg ammer han 2 til 3 ganger på natten og han spiser og koser seg..

Hva kan jeg gjøre?? vil jo så gjerne ha nok melk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig å ikke ha nok melk om kvelden, særlig de første ukene/par tre månedene. Det gjelder i grunnen bare å skifte fra pupp til pupp, og så vidt rekke en tur på du innimellom. Til slutt blir de mette, så sover de en god dupp...

Her er en kjempefin artikkel om hvorfor det er sånn:

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

At han sluker 200 ml mme er ikke rart på kvelden, han er jo for det første sulten, av helt natulige og helt OK grunner. For det andre er flaskesmokk hyperstimulerende. Sugrefleksen er slik at den for alvor trigges av at brystvorta treffer den bakerste delen av ganen. Brystvorta er myk, så den er ikke voldsomt stimulerende, bare akkurat passe. I tillegg forsvinner den hvis ungen slipper opp litt, og er de ikke sultne slutter de å prøve. En flaskesmokk treffer bakre del av ganen enten ungen vil eller ikke (om de ikke kniper igjen), og den er mye hardere enn en brystvorte. Den stimulerer sugerefleksen også etter at ungen egentlig er mett... Derfor kan de aller fleste klare å stappe i ungen mer med flaske etter avsluttet puppemåltid.

Klarer du å tenke at det er helt normalt at han er sulten om kvelden, at det er helt normalt og fint at han slapper av, surver og koser seg med mer og mer og mer pupp? Selv om du rett og slett bare sitter og bytter fra pupp til pupp? For det kommer til å gå over, og det skjer ofte ganske plutselig.

Lykke til, kos deg og nyyyyt de deilige kveldstimene, rigg deg til med TV, bok, data eller hva du måtte ønske (har ei venninne som klarte å strikke og hekle), litt å bite i og litt drikke - og helst en tjener-mann til å varte deg opp litt ;)

Skrevet

Tusen tusen takk for all hjelp... den linken var bare kjempe bra!!

Nå skal det ikke brukes mme før evt noen skal passe han, og det blir leeenge til hehe.. takk..

Skrevet

Bare koselig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...