Gå til innhold

Ang stønad til barnepass fra nav....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber annenhver torsdag kveld, og annenhver lørdag dagtid...

hvis jeg skal få noen til å passe ungene, så blir jo dette litt dyrt etterhvert. hvordan gjør jeg det ang nav? mener jeg kan få det dekka, eller 64% da...og det hjelper jo veldig. Hvor mye skal jeg evt sette på at barnevakta skal ha? Det blir søstra mi som skal passe, ho er 18 1/2 år, og dette er jo gode penger for ho.

Torsdagene er det kveldsmat og legging, lørdag er det å stå opp med de og kle de og sånn. ho sover da her, og spiser her.

Fortsetter under...

Skrevet

Mener du må ha hvit dagmamma eller barnehage for å få dekt utgifter til barnepass som alenemor. Du må dokumentere barnepass utgiftene.

Skrevet

Aner egentlig ikke, men da jeg gikk på yrkesrettet attføring, så fikk jeg stønad til barnepass. Og det ville jeg fått om besteforeldre passet eller andre. Nå var mine i bhg da. Men likevel.

Timesbetalt må hun jo få og jeg vet ikke hva som er tariff for de over 18 år men ville vel gått ut i fra det.

Ha ha som om dette hjalp:-) Uansett ønsker jeg lykke til:-)

Skrevet

Mener å jeg får det dekka.... Ho har brukt å få ca 200 kr når ho passer evt litt mer om de tar bussen til byen og sånn... men kan hende det er litt lite... det er jo tross alt to barn da..

Men da får jeg ta meg en tur ned på nav :)

Skrevet

Jeg tror du får det dekket ja.

Jeg passet ungene til søstra mi 3-4 ettermiddager/kvelder i uka (riktig nok noen år siden) men hun fikk dekket noe av det til å betale meg. Selvom jeg var søstra hennes og tante til barna så var jeg også som en dagmamma.

Snakk med NAV du. ;)

Annonse

Skrevet

http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/147934.cms

Stønad til barnetilsyn kan etter bestemmelsene i § 15‑11 første ledd bokstav a bare gis dersom tilsynet er overlatt til andre . Det er i utgangspunktet uten betydning hvem som har tilsyn med barnet. Dette gjelder selv om tilsynet utføres av nære slektninger. Dersom eldre søsken har tilsyn med yngre, legges det til grunn at stønad til barnetilsyn som hovedregel bare kan gis dersom den som utøver tilsynet er over 16 år. Det kan imidlertid ikke gis stønad til barnetilsyn hvis det er den andre av barnets foreldre som tar hånd om barnet, da dette blir å anse som samvær/omsorg i relasjon til vilkåret om å være alene om omsorgen for barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...