★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 hei hei dere:) lurte på om noen kunne fortelle meg litt om denne prosessen jeg..hvordan er det med ventetid?(bergen) har lest mye bra om hausken forresten:)priser inkl medisiner og den slags? er det masse hormoner en må ta i forkant?og hvor lenge evt? gjør det vondt å hente ut og sette inn egg?hvor stor er sjansen for å lykkes på første forsøk?vet ikke helt hva mer jeg skal spørre om...så hvis dere har mer vesentlig info en det jeg har spurt om så blir jeg glad for det:) skal på siste doble pergokur neste pp så er dette veien det bærer for oss sier gyn.mest sansynlig har egglederne miste sin funksjon etter en betennelse "oppi"der blir takknemlig for alle svar! lykke til alle sammen!
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Vi bor i Oslo, men kan kort fortelle min historie: - blir henvist til Riksen mai 2005 etter 1 år med prøving uten resultat. Ingen ting feil med noen av oss. - høsten 05: 3 insemineringsforsøk (AIH) uten resultat - april 06: 1. IVF-forsøk. Går på nesespray i 2 uker og sprøyter i 12 dager. Har uttak m/morfin rett i åra, så jeg kjenner ingen ting. Legn får ut 17 egg, men ingen blir befruktet. Jeg har visst dårlig eggkvalitet (er da 34 år). - augst 06, november 06 og februar 07: 3 mislykka ICSI-forsøk. Får ut mange egg, men få blir befruktet. Det blir satt tilbake 2 egg hver gang (dette gjør overhode ikke vondt), men bare neg. tester. - bestemmer oss for å ta en pause - november 07: Mislykka ICSI i Finnland (AVA, privatklinikk i Tampere som skal være flinke på dårlige egg). Går til akupunktur. - februar 08: Positivt test! 5. ICSI-forsøk i Finnland, men miste når jeg er 5+5 - bestemmer oss for å gå 100% for adopsjon - juni 08: Sender adopsjonssøknad til Sri Lanka - januar 09: får beskjed om at vi har fått en liten gutt på 4 mnd! Lykke til :-)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2009 hei og tusen takk for at du ville dele din historie med meg! men uff for en lang prosess for dere da:( at det skal være så vanskelig for noen... men var utrolig kjekt å lese at dere blir foreldre nå da!:)GRATULERER så mye med det..velfortjent etter en tung lang vei! masse lykke til med sønnen deres og koooos dere gløgg ihjel;) ble så glad for deg nå:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå