Gå til innhold

noen som vil gi meg litt info om ass.befruktning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei dere:) lurte på om noen kunne fortelle meg litt om denne prosessen jeg..hvordan er det med ventetid?(bergen) har lest mye bra om hausken forresten:)priser inkl medisiner og den slags?

er det masse hormoner en må ta i forkant?og hvor lenge evt?

gjør det vondt å hente ut og sette inn egg?hvor stor er sjansen for å lykkes på første forsøk?vet ikke helt hva mer jeg skal spørre om...så hvis dere har mer vesentlig info en det jeg har spurt om så blir jeg glad for det:)

skal på siste doble pergokur neste pp så er dette veien det bærer for oss sier gyn.mest sansynlig har egglederne miste sin funksjon etter en betennelse "oppi"der :( blir takknemlig for alle svar!:) lykke til alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i Oslo, men kan kort fortelle min historie:

- blir henvist til Riksen mai 2005 etter 1 år med prøving uten resultat. Ingen ting feil med noen av oss.

- høsten 05: 3 insemineringsforsøk (AIH) uten resultat

- april 06: 1. IVF-forsøk. Går på nesespray i 2 uker og sprøyter i 12 dager. Har uttak m/morfin rett i åra, så jeg kjenner ingen ting. Legn får ut 17 egg, men ingen blir befruktet. Jeg har visst dårlig eggkvalitet (er da 34 år).

- augst 06, november 06 og februar 07: 3 mislykka ICSI-forsøk. Får ut mange egg, men få blir befruktet. Det blir satt tilbake 2 egg hver gang (dette gjør overhode ikke vondt), men bare neg. tester.

- bestemmer oss for å ta en pause

- november 07: Mislykka ICSI i Finnland (AVA, privatklinikk i Tampere som skal være flinke på dårlige egg). Går til akupunktur.

- februar 08: Positivt test! 5. ICSI-forsøk i Finnland, men miste når jeg er 5+5

- bestemmer oss for å gå 100% for adopsjon

- juni 08: Sender adopsjonssøknad til Sri Lanka

- januar 09: får beskjed om at vi har fått en liten gutt på 4 mnd!

Lykke til :-)

Skrevet

hei og tusen takk for at du ville dele din historie med meg!:)

men uff for en lang prosess for dere da:( at det skal være så vanskelig for noen...:( men var utrolig kjekt å lese at dere blir foreldre nå da!:):)GRATULERER så mye med det..velfortjent etter en tung lang vei!

masse lykke til med sønnen deres og koooos dere gløgg ihjel;)

ble så glad for deg nå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...