Gjest Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Siden det er fra deg jeg snappet opp idèen om å bruke urinprøveglass til mme-pulver, kanskje du har en lur plan for hva man skal gjøre når man ikke får plass til alt i det glasset? For tiden bruker jeg 6 måleskjeer, å ser at jeg kaaanskje får plass til 7. Men aldri i livet 8. Har du noen gode alternativer til disse urinprøveglassene da?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Æ bruke sånn dispenser som e beregna for mme ;-) Avent sin ;-) Dn e genial å så lett å vaske i oppvaskmaskin av å til ;-)
husmus &2 Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Da er du flink hvis du får plass til 7! Jeg trenger heldigvis foreløbig bare 6, men jeg har tenkt tanken og jeg må ærlig innrømme at mitt tidligere så glupe jeg, om jeg må få si det selv, har ikke kommet frem til noe smart påfunn. Så jeg tror jeg rett og slett jeg må bruke halvannet glass. Jeg merker ofte glass som jeg har avviket fra normalen av pulver, altså 6 skjeer. Setter på litt medisinsk tape og skriver f.eks 120. Jeg innbiller meg at det vil gå greit nok å operere med 2 glass på den måten.
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Jeg bruker den fra avent ute på tur, men hjemme bruker jeg de urinprøveglassene. (Hver kveld når jeg vasker flaskene måler jeg opp pulver for hele neste dag, på den måten slipper jeg det styret når snuppa er sulten. Mye enkelere også, syns jeg) Har ikke prøvd med 7, men trodde kanskje det skulle gå. Er kanskje vell optimistisk da! Har også tenkt tanken med å bruke 2 glass pr måltid, men det virker tungvindt... Må da finns en bedre løsning! Si ifra hvis/når du kommer på noe lurt!
Itsrejk Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Mulig jeg bommer helt nå, siden jeg har veldig liten erf. med mme. Men jeg forstår det som om utfordringen er å finne passe store plastglass/kopper til at man får målt opp passe mengde pulver til hver flaske mme på forhånd, så man slipper å styre med det akkurat når småtten skal ha mat? Kom til å tenke på de koppene jeg har kjøpt for å pumpe mm i. De rommer 180 ml, og er altså større enn urinprøveglassene, men likevel ikke kjempestore. Finnes i pakker på ti (blanke med blå lokk), og koster vel mellom 150 og 200 for en sånn pakke, tror jeg. Kan både kjøres i oppvaskmaskin og kokes. Tilgi meg hvis jeg bommer helt her da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå