Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har peileing på hvordan dette gjøres i.f.t permisjonen? Mitt vikariat går nemmelig ut samme dag som permisjonen begynner, så jeg hadde ikke tenkt på dette med uttak av ferie.

Noen som vet hvordan dette fungerer? Nå ringte nemmelig arbeidsgiver og sa at jeg måtte huske å søke dem om permisjon og samtidig opplyse om når jeg skal ha ferie....men jeg har jo ikke lenger noe ansettelses forhold når permisjonen trer i kraft.

Huff nei nå skjønner jeg ingenting...

Noen som kan hjelpe?

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Alle har rett på ferie....og hvis du skal ha betalt ferie må du enten ta ut di ukene du har igjen før perm, eller flytte disse til senere trodde jeg....ellers må vel ferien betales ut når kontrakten oppheves...Feriepenger er jo noe du har jobbet opp om du har arbeidet et år!

Du kan forlenge permisjonen med ferie, enten inni eller til slutt.

Jeg vet ikke hvorfor arbeidsgiveren din skal vite dette, men du kan uansett si at du kommer tilbake til når du skal ha ferie

Jeg regner med at du da får foreldrepenger fra nav og da er det igrunn der du må varsle om ferie.

I utgangspunktet så betaler de fleste arb. givere feriepenger i juni så jeg regner med at du får dem da uavhengig av nr du tar ferie.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...