Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - plutselig så jeg at du hadde stilt et oppfølgingsspørsmål på tråden om mat og søvn - og den har jeg vel ikke svart på.

JA - jeg er heldig som har et barn som sover godt, og det har hun gjort siden hun ble to måneder gammel. (Altså henger det nok ikke bare i hop med søvnen - hun har generelt trengt lite mat, men lagt fint på seg hele veien.)

JEg syntes det var veldig skummelt da jeg gikk over til grøt - for da sank jo inntaket av mme betraktelig. Hun er nå 6 måneder og en uke (store jenta mi:) og rutinene våre er som følger:

07.00 - våkner - får mme, spiser da i gjennomsnitt 150 ml

litt før 0900 - trøtt og vil sove - sover i alt fra 1 til 2,5 timer.

11.00 grøt - spiser nå helt porsjon Havregrøt (laget på 30g pulver) med litt sviskegreier i. Drikker vann til - men vil ikke ha så mye drikke

ca 12.00 - ny lur - varer fra 1 - 2 timer

14.30 - mme - drikker da opp mot 220ml - skal i gang med middag til dette måltidet

Ny lur - hvor lang kommer an på hvor lenge hun har sovet før på dagen og hvor sent det blir.

17.30 - ny grøtporsjon med vann

18.30 - kveldsstell - som oftest med bad, lese pekebok og kose litt.

19.00 - flaske mme på soverommet, i mørket - drikker da fra 60 - 120 ml - legger henne umiddelbart etterpå og hun sovner på få minutter.

Prøvde å sende deg en pm, men systemet reagerte ikke, så nå limer jeg den bare inn her:)

Periodevis må jeg jobbe litt for å få henne til å roe seg når hun skal sove - men de siste ukene har hun vært veldig enkel, lager koselyder når hun kommer i senga og får tutten.

Alle tider er ca tider, og typiske for hjemmedager - når vi er på farten hender det at det blir mye tøys med soving, tror hun liker best de roooolige dagene. Og det gjør jeg også. I natt våknet hun plutselig klokka 0100 og lå og babla i senga - dette er veldig uvanlig for henne i grunnen - men jeg ga henne litt mme for å få henne til å sovne.

Jeg har vært veldig stresset på mme-inntaket hennes før - fordi det har vært lavt - nå ser jeg at hun har blitt rundere etter at vi begynte med grøt, og derfor slapper jeg nå av og tenker at hun får i seg det hun trenger, selv om det er mindre mme enn før.

Det beste med å gi grøt er at jeg ser at hun elsker det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...