4små Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 har noen erfaring med dette? evt tips og triks så turen ikke blir helt uuthodelig , er ikke av de roligste... Glad for mange svar.
Yo&La+spire Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Vi føy i to døgn med dattera mi (ikke i strekk da, hehe, men hele reisen var så lang, minst 15 timer på fly mener eg...) og det gikk over all forventning. Hun var 1,5 år da og veeeeldig aktiv ti vanlig, men på flyet var hun ganske rolig. Bøker, spill (nye leker, som hun ikke hadde lekt med før), kjeks, frukt og andre godsaker hold henne i sjakk til vi kom fram.
missy mamma til jonatan Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 vi fløy fra bergen til filippinene i fjor sommer. da var sønnen min nesten 2 år. og er veldig aktiv for å si det sånn. det vi gjorde var å slite han ut på flyplassene som vi mellomlandet på. han fikk springe rundt å leke. eg kjøpte noen tegnesaker til han, og en liten leke og tok med litt frukt. dessuten så får alltid barn noe å spise på og leke med som oftest på flyturer. spesielt dem lange flyturene. på flyplassene hadde eg en sele som man fester barn til i vogner. som eg brukte for å holde kontroll på han i mellom alle folkene som går å stresser rundt på flyplasser. bedre å bruke sele synes eg enn at man ikke har kontroll på de minste. pluss da får dem strekt litt på beina i stedenfor å sitte i vogn heletiden og deretter sitte i ro på flfy etterpå
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Bærbar DVD er et must, om han/hun liker se på tegneserier etc
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Fløy ifjor med en meget aktiv 2åring. Ville også prøvd dvd, ifjor var min for liten, men tror det ville virket nå når han er 3 år. For egen del vil jeg unngått kvelds-/nattflygning, hvertfall hvis flyturen starter rundt leggetid. Fikk han ikke til å sove før han ble overtrøtt, og det var et helv... for å si det sånn. Fikk både sinte blikk og kommentarer, når det er nattflyvning vil folk sove... Ikke morsomt. Fløy samme strekningen også på dag (11 timer) gikk det forholdsvis greit, hadde med en matboks med skiver og små bokser med forskjellig pålegg, frukt, "nye" og spennende bøker, noen små leker etc. Gjerne noe du vet at han alltid liker:) God tur!
SurferMamma Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 De fleste longhauls har jo tv-on-demand; egne tvskjermer pr sete hvor du kan velge i tegnefilmer, barneTV, radio og spill...Så får han en liten aktivitetspakke fra personalet som er spennende en stund. Samt mat; små bokser med juice og yoghurt og frukt er kanskje interessant? det er lurt å ha med seg noe mat og fristelser i tillegg, kanskje ting han må bruke litt tid på å pakke opp? Det blir tungt hvis du skal dra med deg hele biblioteket hans og alle lekene. Velg noen få leker og et par bøker du vet interesserer han. Kanskje kjøpe et lite lekefly som en ny leke han kan få på flyet? Jeg har flydd t/r Oslo- Australia tre ganger med min to åring. Det går alltid bra! Mitt viktigste tips er derfor at du bestemmer deg allerede nå for at dette kommer ikke til å bli noe problem! Snakk med ham om alle flyene og hva man gjør ombord og si at du gleder deg og vis ham at du ikke er stressa. Sørg for masse søvn til deg sjøl i forkant. Det er no Problem! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå