Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

la 1 1/2 åringen være 1 uke hos besteforeldre i forbindelse med en safaritur jeg har fått. Er hun for liten? Hun vil være i barnehagen som vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke hatt noen problemer med det. Er jo litt avhengig av at hun kjenner besteforeldrene da, men gjør hun det ville jeg ikke tro det var noe problem. Har ikke hatt gutten vår så lenge borte enda, men han har vært hos besteforeldrene over helgen flere ganger fra han var ca 6 mnd, og planen er at de skal ha han en uke når han er ca 1 1/2

Skrevet

For en fin måte for besteforeldre og barnet å bli kjent på! Det handler jo om å "slippe til", og det får jo besteforeldrene absolutt gjort siden det høres ut som om safaritur ikke er noe som skjer i nærmiljøet.. hehe.

Reis på tur og kos deg. Besteforeldre er også foreldre. De klarer brasene.

Skrevet

det var en nytt og hyggelig svar på spørsmålet mitt....på skravla har det blitt rene diskusjonen om psykologiske konekvenser m.m.

Skrevet

Det er nok mange ulike svar å få her. Eg er litt ambivalent i forhold til dette. Jenta vår er 16 mnd no og eg kan ikkje tenke meg å la ho vere heime hos besteforeldra i ei veke. Heller ikkje om 2 mnd.

Men når det er sagt, så var storebroren med mine foreldre på ferie då han var ca 21 mnd. Reiste med fly til Frankrike saman med tanta, og kjørte campingbuss saman med besteforeldra heile vegen heim til Norge. dei var vekke i 11 dagar. Han storkoste seg heile turen og eg (temmelig gravid og elendig) hadde veldig godt av litt fri.

Trur eg må svare at viss DU er komfortabel med det, så reis. Det er deg det er verst for vil eg tru. Jenta di kjenner vel besteforeldra sine godt nok til ikkje å vere redd, og så har ho samtidig barnehagen som blir akkurat som vanleg. Viss besteforeldra er villige til å ta på seg ansvaret vil dei klare jobben så fint så!

Skrevet

For min del kommer dette helt ann på besteforeldrene. Hadde det vert snakk om at dattera mi skulle vere en uke hos mamma, hadde eg ikke nølt ett sekund. De ser hverandre opptil flere ganger i uka, hun overnatter der ofte og hun elsker det. Svigers hadde vert helt uaktuelt, for de kjenner hun ikke, hun har knapt møtt de...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...