Gå til innhold

I dag har jeg vært hos...

Anbefalte innlegg

..jordmor for første gang! En utrolig positiv opplevelse :-)

Fikk til og med høre hjertelyden til tiny, det var stort! Hun målte livmoren min til å gå helt opp til navelen, det er vel ganske stort? Noen som vet om det betyr at barnet er ganske stort også? Jeg er 16+5 i dag

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139811680-i-dag-har-jeg-v%C3%A6rt-hos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei så spennende da :):):)

Ang livmoren og str så er det store variasjoner fra person til person og fra svangerskap til svangerskap.

Ifølge bøkene så er du ganske stor (husker jeg riktig så står det ca til 8-10 cm under navlen i uke 15), men igjen...... det trenger ikke å ha sammenheng med str på barnet. Faktisk så vokser de fleste fostre ganske likt frem til uke 20.

I mine to første svangerskap så lå mine livmormål så langt over det skraverte feltet at jeg mot slutten måtte sette på en gul post-it lapp over diagrammet for å få inn målene (he he). Likevel kom det en gutt på 3280 g, altså helt perfekt str. Jeg er nokså lang ca 1,75 og har lang overkropp også, så mine små har nok bare ekstra god plass å strekke seg oppover på, derfor også disse store målene :)

Nå er jeg 13+2 og livmoren rekker til navlen (men så er det to små inni her også da :))

Lykke til videre med voksende mage :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...