polarn & pyrene Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Nå er jeg i litt tivl her jeg sitter. Hadde en som kan bytte ut kjøkkendører og bytte skapene mine til skuffer nede. Da beholder vi benkeplate som det er i dag, de gjør jobben med demontering og oppmontering og de tar med seg de gammle skapdørene. Alt dette for 40 000 kr. Eller skal vi reise på Ikea og kjøpe nytt kjøkken og og gjøre jobben selv. Fikk til prisen ca 20 000 kr, men det er uten håndtak,benkeplate,vaske + armatur. + og - sidene på Ikea kjøkkenet er jo: +noen 1000 lapper billigere. - demontere selv -setteopp selv -uten kjøkken i noen uker. + & - med kjøkken fornyer er: +det gjøres på en dag. +de gjør all jobben med demontering og montering. +de tar med seg det gammle -beholder benkeplaten og vask som den er i dag. Hva hadde dere gjort?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Jeg hadde byttet ut alt for 40 000. Vi skal også pusse opp huset. Har vært inne på tanken på ikea kjøkken for å spare noen kr. Men jeg kommer aldri til å bli fornøyd. Ikke at ikea ikke har noe fint, men hvis jeg først skal legge penger i huset, vil jeg ha drømme kjøkkenet mitt! Våre kjøkken kommer på over 90 000 så jeg synes ikke 40 000 var noe.
It's all about me Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Hva med kjøkkenfornying med IKEA? Beholde skapene og bare skifte frontene, benkeplata og vasken. Hvis ikke det er mulig hadde jeg gått for å skifte alt 40 000,- for bare nye fronter synes jeg var drøyt.
polarn & pyrene Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2009 Det er jo bare å bytte ut skapdørene og få noen skuffer is tede for skaper.Jeg skal bruke skrogene som vi har i dag.
mamarama og lille banan Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 det blir mye billigere med nytt ikea-kjøkken! og det er av god kvalitet hvis du bruker ikea home planner-programmet får du lagt inn armatur, benkeplate og evt hvitevarer, og prisen blir ganske nøyaktig husk å stikk innom kjøkkenavd på ikea og få en kjøkkenrådgiver til å se over tegningene deres før dere handler.
Sivalur Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Hadde gått for ikea kjøkken. 40 000 bare for nye skapdører var dyrt ja... og ok, noen skuffer istedet for skap da, men likevel..
Hellinor Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Hadde også helt klart tatt ikeakjøkken. Kvaliteten er kjempebra, vi har norema, og en venninna av meg har ikea, og jeg synes faktsi ikea er både finere og virker mer solid. Hadde derimot anbefalt å kjøpe vask og blandebatteri (og kanskje benkeplate) hos annen levrandør (f.eks rørleggeren som skal montere). Mange rørleggere vil ikke montere produkter fra ikea, da det ikke er like god kvalitet, og de da står ansvarlig.
Mrs. Bouquet Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Hvorfor må dere stå uten kjøkken i flere uker om dere velger ikeakjøkkken? Selve skapene kan dere jo skru sammen i et annet rom, mens dere beholder det gamle kjøkkenet som det er.
polarn & pyrene Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2009 Har en mann som ikke er så handy av seg og som jobber ved siden av så jeg regner med nesten 14 dager uten kjøkken.
Sivalur Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 Nå har ikke jeg sett noen undersøkelser som viser at ikea sine rør-produkter ikke er like gode, men tror at rørleggere ikke vil montere disse fordi de da ikke får fortjeneste på å selge rør-produkter selv... Hvis dere bor på Østlandet har de billige og gode benkeplater på Bauhaus. Og enig med hun under her, et ikea kjøkken tar ikke mer enn en uke å skru opp hvis man har fri fra annen jobb og er litt nevenyttig...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. mars 2009 #11 Skrevet 16. mars 2009 Jeg hadde valgt det jeg ble mest fornøyd med, altså kjøkkenet jeg likte best. Altså kombinasjonen benkeplate og fronter, og tenkt på om vasken og armaturet var ok. Var det ikke slitt eller stygt ville jeg gått for kjøkkenfornyeren. Fordelen er jo at de tar med seg det gamle og alt gjøres på en dag.
Mamman til Alida J. Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 Vi rev hele kjøkkenet vi hadde og kjøpte alt nytt fra Ikea. Tok jo ikke lang tid å sette det opp da. Ett par dager bare. Med servan og intrigerte hvitevarer. Men da hadde vi ikke fått vesla enda heller, så vi greide jo oss uten kjøkken ett par dager.
olla Skrevet 16. mars 2009 #13 Skrevet 16. mars 2009 IKAE-kjøkken!!! uten tvil!!! er superfornøyd med vårt!!!! har MYE skap-plass, dvs bare skuffer under. Og med maling og gulvbelegg, kom det på 32 000,- og ALLE sier det er så fint, og jeg er enig!!!!
trippeltopp Skrevet 16. mars 2009 #14 Skrevet 16. mars 2009 Jeg må bare påpeke at 40 000 bare for den jobben er ganske så drøyt! Du kan jo bare bytte ut dørene selv for et par tusen? For 40 000 får du jo et splitter nytt kjøkken omtrentlig! Vi skal bytte ut frontene og beholde skroget. I tillegg legger vi ny benkplate, trenger ny oppvaskmaskin og skal lage sittebenk. Vi regner med å bruke i underkant av 50 000 på hele kjøkkenet.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 16. mars 2009 #15 Skrevet 16. mars 2009 Rørleggeren er i utgangspunktet "pliktig" til å montere ikea sine ting, var en reportasje (tror det var nrk) om dette i vinter. De har ikke egentlig lov til å nekte....og de var ikke noe dårligere enn andre leverandører sine produkter. Så til spm ditt: Velg ikea! Det er lett å sette opp, jeg skrudde sammen alle skapene til hele kjøkkenet vårt da jeg var gravid i 7. måned..klarte jeg det da, klarer ALLE det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå