Gå til innhold

Tips ang nedtrapping av amming av en puppe-elskende gutt?

Anbefalte innlegg

Gjest mamma'n t go'guttene
Skrevet

Ammer og ammer dag og natt føler jeg..MÅ kutte ned nå..både fordi han helst ikke vil ha noen annen mat og fordi jeg skal begynne å jobbe om to mnd.. Flaske med nan tar han kun når han er veldig sulten og trøtt og kanskje kan godta det, men ikke alltid da heller..Spiser seg ikke mett på fast føde, men "spør" etter puppen rett etterpå og orker masse.. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal avvenne han med dette..synes jo det er fælt å nekte han det og, men må det jo til en viss grad.. Skal hvertfall avvenne om natta, må bare vente til han er frisk av øreverken..

Alle tips mottas med stor takk!! Storebror slutta av seg selv over natta 8 mnd gml så har ikke noen erfaring med dette..

Ps. Han er straks 9 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Begynte du med fast føde ved 6 mnd eller tidligere? Jeg spør fordi min gutt brukte laang tid på å like fast føde og var "puppegutt" han med..Plutselig fikk han sansen for grøt og middag, og orket ikke så mye melk lenger.. Han er også snart 9 mnd. Det kan jo hende at dette løsner litt av seg selv innen du begynner å jobbe.

Skal du jobbe dagtid? Det kan jo være lurt å "trene bort" de måtidene du vil være borte, feks lunsj og middag. Det er sikkert mye kosen også han vil ha, så hadde det vært meg hadde jeg prøvd å bruke god tid på amming og kos om morgenen og på ettermiddagen/kveld. Fokuser på å få i ham fast føde til lunsj og middag.

Vet ikke om det var til særlig hjelp men det var hvertfall mine tanker rundt temaet..:)

Gjest mamma'n t go'guttene
Skrevet

Takk for svar:-) Ja, begynte så smått med grøt rundt 4 mnd..og da han var rundt 6 mnd spiste han faktisk litt mer enn nå..også gikk det over igjen.. Får se hva som skjer etter jeg har avvent han om natta..har bestemt meg for å gjøre det til helga! Spennende! Mulig matlysten blir en helt annen da. Fint å høre om andre i liknende situasjon, så takk for at du tok deg tid:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...