Gå til innhold

Når kan man ha sex etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det anbefales å vente seks uker, slik som ved vaginal fødsel. Så lenge det blør, bør man vente med sex fordi det er fare for infeksjoner.

Dersom du ønsker å ha sex før renselsen er over, så anbefales det å bruke kondom for å minke infeksjonsfaren. Vær likevel klar over at renselsen ofte er kraftigere ved keisersnitt enn ved vaginal fødsel pga at mer blod skal ut etterpå (når man føder normalt så kommer det jo en del der og da).

Infeksjon kan gjøre deg ute av stand til å få flere barn, så det er noe å tenke på.

Dersom du vil ha satt inn spiral, så anbefales det å vente fire uker lenger etter et keisersnitt enn en vaginal fødsel, altså ti uker og ikke seks. Dette også pga infeksjonsfaren.

Dette var det jeg fikk beskjed om etter forrige keisersnitt.

helt alvorlig. At det går an og tenke på sex etter så stort operasjonen,sykt spørsmål. Du må i vedfall vente til 6 mnd er over,det har jo vært en stort operasjon hvor de har skjært gjennom 4 lag, b.la. 3 lag med huden og muskler og nerver, og så livmoren. Skjønner ikke at noen tenker og ha sex i det heletatt etter ks,jeg. Det sier jo seg selv at det er farlig fordi såret har jo ikke grodd. Tenk selv deg om!

Annonse

Jeg tror ikke anonym har begreper om hva ho snakker om, så jeg lo godt da jeg leste kommentaren hennes. Sex etter seks uker var ikke noe problem for oss, men det vil jo være individuelt hvor opplagt man føler seg. Men seks måneder?!? Ha, ha!

Anonym over her må jo mene 6 uker, ikke 6 mnd?

Etter den første drøye uka har jeg overhodet ikke hatt smerter, og ifølge legen på sykehuset er det helt grodd (i alle lag) etter 5-6 uker, det gror ikke mer etter det..

Men må innrømme at jeg ikke turte før etter 6 uker selv da, tenkte på såret etter kniven inne i livmora, under en orgasme får en jo "kramper" i livmora.

• 2 uker senere...

Jordmor sa til oss at vi kunne ha sex når vi ville. om jeg fortsatt blødde anbefalte hun kondom. Jeg satt der og syntes det hørtes ekkelt ut. han slapp ikke til før etter seks uker når jeg hadde vært hos legen og fått p-piller. da var blødningene borte for lengst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...