Gå til innhold

Anonyme sjokoholikere - uke 12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bare 5 dager igjen til jul! ;-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ja full skjerpings igjen i dag. Jeg syns helgen gikk overraskende bra også jeg. Hadde med ett mindre sjokosug når jeg ikke var vant til å spise det hver eneste dage lenger. Var i 70-års lag på lørdagen, og der ble det jo litt kaker (bl.a. brownies-mmmm). På søndag klarte jeg å kjøpe en pose med påskemarsipan (luringen), så store deler av den gikk ned. Men det var ikke sånn fråtsing som det har pleid å være. Nå består utfordringen i å klare og liggge unna restene av den posen frem til fredagen. Hmmm, får legge den ned i en skuff hvertfall sånn at den ikke ligger her på bordet og frister. Også har vi den vanlige mandagscaféturen. Får prøve å finne noe uten sjokolade i det minste ;)

Lykke til folkens, dette klarer vi!

Skrevet

Ja da var det mandag igjen :)

Forrige uke gikk uten en eneste sprekk. Spiste 3 daimboller fredag ettermiddag, men da det var jo helg. Lørdagen spiste jeg en plate med mørk (86%) sjokolade. Det var det.

Har til og med vært og svømt to ganger i helga, det var skikkelig deilig.

Så nå er jeg klar for en ny uke uten godterier.

Ønsker alle lykke til! Og for de som ikke klarte seg så bra forrige uke er dette er ypperlig mulighet til å begynne på nytt :)

Skrevet

Hehe, den siste setningen tar jeg til meg Bumlebie! =)

Skrevet

Ja nå er jeg klar for en ny uke ;) Trodde jeg skulle spise mer godt i helgen men det fristet rett og slett ikke. Men igår ettermiddag laget jeg fruktpai med vaniljesaus blandet med pisket krem... MMMMMM! Spiste nok litt for mye av den ja...

Men går på med friskt mot og stålvilje denne uka;) Lykke til alle sammen!!!

Skrevet

Ohh...og med ettermiddagen kommer utfordringen med å holde seg unna godteskapet og fryseren.... Får koke meg en kopp te ;-)

Skrevet

Jeg har gått til innkjøp av melon, epler og druer. Skal opp og kutte opp litt frukt nå! Er så mye lettere og bedre og spise når det står på bordet på et fat. 5 om dagen vettu ;) Har først nå innsett at det ikke betyr 5 sjokolader om dagen ;P

Skrevet

Huff...her er det så mange flinke jenter at jeg nesten ikke vil gå inn på tråden...hehe...blir nesten mindre motivert av at alle andre er så flinke *stønn*

Vi har nemlig hatt barnedåp i helgen.......og igår var det liksom så mye som skjedde hele tiden, så jeg spiste nesten ikke noe kake eller godterier....men IDAG derimot! *ler* Skulderne senket, ikke en eneste ting på tapetet, striregn ute og massevis av kaker og sjokolade... LIKSOM at jeg har holdt meg unna!!

Gikk trilletur i pøsregnet da, sikkert ikke mer enn 30-40 min, men det holder i bøttevis for samvittigheten min idag (",)

Vi har hatt litt besøk innom idag da, så jeg fikk lurt i dem det meste av sjokoladen som var igjen. Også har jeg nå fryst ned masse kaker, og skal jammen meg unne meg en stor, god sjokoladekakebit nå ikveld (det blir dagens andre, hehe)

Så får vi heller se om det ikke er litt lettere å avstå fra fristelsene imorgen ;o) Da er det brått ikke så mange av dem lenger ;o)

Et spørsmål forresten:

Ser endel skriver at de ikke sliter med noen kilo ekstra lenger, men slutter med sjokolade "bare" fordi det er usunt.... What?!! Går det an?? Jeg hadde aldri i verden giddet prøve engang, hadde det ikke vært for de 5kgene som fortsatt sitter igjen... Det må da være flere som meg, eller?

(",)

Skrevet

Jeg har gått ned de kiloene jeg gikk opp ja (pluss nen få til -juhu). Men jeg innser jo at eneste grunnen til at jeg har sluppet unna med denne sjokoladefråtsinga er at jeg fullammer. Så derfor skal jeg for en gangs skyld være føre var og komme meg ned på normalt godtenivå FØR jeg slutter å fullamme. Så kanskje jeg slipper å slanke vekk flertallige sjokoladekilo om en stund :) Men noen ekstra kilo har jeg enda altså, bare ikke de gravid-kiloene lenger.

Skrevet

Jeg er som deg, babyfrøken;)

Har noen kilo igjen, og litt ekstra på magen som må bort, derfor jeg prøver å holde meg unna sjokolade nå, og trene endel!

Når kiloene er borte, og jeg er fornøyd, skal jeg fortsette treningen, men gå tilbake til å spise masse deilig sjokolade så ofte jeg vil, mmmmm!!

Det er motivasjonen min, hehe:)

Skrevet

Stemmer det babyfrøken, jeg har gått ned alle kiloene etter graviditeten, og et par ekstra, men jeg tror likevel ikke all denne sjokoladespisingen er noe bra for kroppen min. Jeg tenker like mye på den indre helsen min som den ytre, samt jeg også tenker på de stakkars tennene mine... Så jeg skal ikke gå ned i vekt, bare prøve å bli sunnere. Men samtidig så sprakk jeg akkurat med ca 25 g med mørk sjokolade............................... *skammer seg*....................

Sukk, har bare hatt en litt for strevsom dag, så trengte liksom litt trøst...

Skrevet

Jeg har klart meg gjennom denne dagen også:)

Jeg har også 5kg igjen før jeg er nede på trivselsvekten min. Er jo ikke krise for var tynn før jeg ble gravid- men det var de klærne da.... Dette er 3 barnet mitt og har kommet ned på trivselsvekten min ganske kjapt med de 2 andre og merker at jeg må slite litt mer denne gangen. Kanskje litt med alderen å gjøre også for denne gangen er jeg over 30...;) Så nå er det sunnere linje og mer trening;)

Kommer nok til å skeie ut imorgen. Skal ha barselbesøk og skal bake brownies;)

Skrevet

Jeg er også nede på før-gravid-vekt, men dessverre noen kilo unna før-ekteskapet-vekt ;) Prøver å leve litt sunnere også fordi jeg fikk svangerskapsdiabetes, og vet da at risikoen for å utvikle diabetes type 2 er litt høyere. Unner jenta mi en sunn og frisk mamma :)

Skrevet

Endelig er det fredag og HELG!! I morgen skal jeg nyte en sjokolade med god samvittighet igjen. Ble dessverre 2 sprekker denne uka.. *skammer seg* Først på tirsdag så sprakk jeg med mørk sjokolade (er jo sunnere enn lys, så...) og på onsdag hadde vi besøk av svigers, og da ble det is med nonstop og peanøtter... Men jeg har sprunget på tredemøllen 3 ganger denne uken, og gått masse tur med snuppa i vogna, så får håpe det ikke har gjort så mye skade.

Nå skal jeg nyte helgen, og så starter vi på friskt igjen på mandag!! :-D

Skrevet

Damn, hvor flinke dere er da... jeg har ikke gått ned alle kiloene enda. Gikk ned 20kg de første 14 dagen, og er er jeg enda 5 1/2 mnd etter fødselen.

Og desverre hadde jeg noen kilo for mye fra før, så jeg har 15-20kg igjen å gå ned!! mammamia sier jeg..

Men jeg synes jeg har vært flink, spist fornuftig i to uker nå :):) Men må innrømme at jeg spiste en halv mandelstang i går, og den andre halve til kaffen idag... menmen, helt perfekt kan man ju ikke være. Særlig ikke når jeg hadde fruktfat på barsletreffet igår i steden for kake *stolt*

Skrevet

Ja nå er det endelig helg! I går ble vi servert is og sjokoladekake, men flinke meg klarte å si pent nei takk. :)

Vet ikke om jeg skal kalle det sprekk i dag eller ikke, spiste sjokolade ca kl 14...det er jo fredag, men ikke fredag kveld... Det var kun fordi vi hadde besøk, så jeg tror jeg lar det passere ;)

God, søt (men alt med måte) helg til dere alle!

Skrevet

Uff, jeg har hatt helsprekk i dag. Greit det er fredag, men helgen setter liksom ikke inn før fredag kveld syns jeg. Siden det var nada frokostmat i hus måtte jeg dra ut uten å ha spist noe i dag tidlig. Måtte innom en Shell bensinstasjon, og hva lyser mot meg?? Jo "smågodt 6,90/hg" reklameskilt. Klarte å kjøpe en grei pose med godis i tillegg til 3 sjokoladeboller! Sunnere frokost skal en vel lete lenge etter?!! Herregud, er det mulig??

Så nå sitter jeg her, smågodtet er snart spist opp og vi kan vel erklære at helgen setter inn omtrent nå (kl18). I morgen er det barseltreff hvor jeg har lovet å ta med browniesmuffins, andre kaker blir det også. Jaja, får fråtse i morgen også og heller prøve å være flinkere på søndag.

God (søt) helg til alle.

Skrevet

Uken har gått relativt greit her, bortsett fra en sprekk i går hvor jeg spiste en diiiger hjemmelaget bolle fra frysern. Idag har jeg spist 4 cookies til dessert. Må prøve å skjerpe meg litt i helgen, da jeg hadde MAJOR-BIG fråtsing sist helg (tør ikke si hvor mye jeg spiste for det er helt pinlig...:-S) men noe snop blir det helt garantert...

Fin-flott helg til dere alle damer :-)

Skrevet

ehh.. Jeg kan bare glemme å rose meg selv for denne uka.. sist fredag var det jul og påske og hele pakka, etter å ha holdt meg unna en heeel lang uke!! så hadde vi barnedåp og alt på søndag, så var d jo så mye kaker igjen! og hver eneste dag siden, har jeg spist sjokolade og kaker! FY FY FY!

i dag har jeg greid å holde meg unna(enn så lenge!) har spist 3 kransekakebiter da... men null sjokkis ennå=P

pokker ta viljestyrken min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...