millie+2klumper Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Hvor mye mme får babyene deres som spiser 3-4 fulle måltider for dagen? Er nå helt tomt for melk hos meg og lillegull er nettopp begynt å ta litt flaske med mme. Men er veldig usikker på hvor mye han trenger for dagen? Han spiser ganske mye og drikker vann. Men trenger vel litt melk også..
KarinB Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 hie, har netopp snakkes med min hs om dette! Min gutt er 8 mnd. Totalt inntak av melk skla ikke overskride 800 ml pr døgn, da kan det ta opp plassen for jernet og de kan få jern mangel. Husk at dersom han får grøt så er det masse melk i grøten også, selv de du blander med vann. Inneholder meløkepulver. Behøver jo heller ikke å gi 800 ml, det er maks, så så lenge han får littog drikker godt med vann så går det n ok bra! Jeg ville kanskje prøvd bare å gi et måltid med 200 ml ca flaske, evnt dele det opp og gi litt til hvert måltid. Noe jeg selv synes virker stress! hehe Min gutt får 2 flasker, 200 ml på formiddagen og 200 ml på kvelden. Drikker ikke alltid opp alt. Ellers vann. Tanken er å bytte ut den ene flasken med brød, men vi er ikke så flinke til å spise det enda. Øvings-prosess:) Jeg gir altså da grøt til kveld i fem halv sekstiden og så ei flaske kl 19 like før han skmla i seng. Da blir han god og trett:)
millie+2klumper Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2009 Tusen takk for svar:) Men spiser gutten din 3-4 fulle måltider i tillegg? Min spiser nesten dobbel porsjon med grøt morgen og kveld. Skive og youghurt el banan til lunch (noen ganger grøt) og et helt middagsglass til middag. tviler på at han vil drikke så mye melk da. Men han kan jo gjerne får drikke så mye han orker to ganger for dagen da? visst jeg lager ca 200 ml el noe..
tullemoren ♀ + ♀ Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Er vanskelig dette..vi gir ca 220 ml morgen og 200 ml på kveld...syns å huske at jeg har lest i et innlegg her at de ikke bør få mindre enn 500 ml pr dag... Men om dette stemmer?....vet ikke.
millie+2klumper Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2009 oi..så mye som han spiser tviler jeg sterkt på at jeg får i han så mye for dagen.. bør jeg kutte ned på matinntaket hans da?! Forvirret jeg..Nå har han no gått lenge nesten helt uten melk. Fordi jeg hadde bare skvetter igjen og nå er det helt tomt. Og han har ikke villet hatt tillegg før nå..
Isabella12 Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Min kloke helsesøster sier rundt 4 dl mme per dag! Og spiser de ellers sunt og variert, går det selvsagt opp og ned hvor mye de får i seg.
millie+2klumper Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2009 Da tilbyr jeg han 200 ml to ganger for dagen å så får han drikke så mye han orker da.. Men når er det best å gi i forhold til måltider og slikt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå