Gå til innhold

Så, hva passer foran Matheus da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

På hvilket usaklig grunnlag er det du egentlig uttaler deg på, Pashla?

Det er langt bedre å bruke stødige, klassiske og noenlunde kjente bibelske navn enn å bruke mexikanske såpeoperanavn og beryktede white-trash navn. Om du velger å oppkalle dine barn etter mayaindianere i regnskogen eller urbefolkningen på Maldivene, er det opp til deg, men å rakke ned på folk som velger brukbare, velkjente og ikke minst internasjonale navn blir for dumt ;-))

Det er for øvrig resten av Norges befolkning relativt enige i, da bibelske guttenavn topper topp 10-listen for ørtende gang. Aldri hørt om Thomas, Andreas, Jakob, Jonas, Joakim, Mikael, Lukas, Mathias, Markus, Daniel, Peter, Isak?

Og Noah Matheus var faktisk et veldig godt forslag!

Gjest Antarctica

Ja, jeg har hørt Markus, Daniel, Isak, Thomas, Noah og Matteus...gjentatte ganger, alt for ofte de siste årene!

Har heller aldri påstått at jeg uttaler meg på noe grunnlag som helst - hele denne debatten dreier seg jo bare om smak og behag. Det gjelder dere andre også....

Og nei, jeg syns ikke Noah er utpreget stødig - jeg syns nettopp det er et sånt navn som brukes av folk som beundrer filmstjernenes valg av navn på unger. Selv om jeg ikke vil gå så langt som til å kalle noen white trash av den grunn. Det finnes jo andre varianter som verken er bibelen eller såpeserier!

Min smak går mer i retning av ...tja, akkurat nå ville en nyfødt sønn kanskje fått navnet Amund hjemme hos oss (men vi har ingen barn på gang for tida.) Det er et stødig, klassisk navn uten religiøse bibetydninger, syns jeg. Ikke mye indianere her... ;-)

Annonse

Jeg gidder ikke å komme med disse kommentarene selv om jeg ikke ville valgt et sånt navn selv, kommer heller med noen forslag jeg!!

--Ellers er det jo lov å la vere å kommentere på disse trådene også da;)

Emil Matheus

Bendik Matheus

Didrik Matheus

Mats Matheus

Oliver Matheus

Julian Matheus ......Lykke til =)

Sorry folkens,må bare le litt av dette her...greit å si hva man mener om et navn,men da får man tåle å høre det fra andre også.

Dere må liksom "gni det inn" for hverandre også da...:P

Blir litt teit at voksne folk som venter barn skal holde det på et slikt nivå....Ikke rart det blir krig i verden sier jeg til barna mine....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...