Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 etter ultralyd og helt ny termin, er det plutselig mest sannynlig at jeg ble gravid etter en voldtekt. da er det snakk om en ukjent asiatisk mann. jeg har det ikke lett for tiden. har jo ikke fortalt om voldtekten til noen heller. er 15+2 i dag. det jeg lurer på er om det er god nok grunn til en sen abort? eller om det er mulig å få fostervannsprøve for å finne ut hvem som er faren, eventuelt om jeg har en norsk baby inni magen.... jeg begynte ikke å tenke tilbake og regne på det før et par dager senere. hvis ikke hadde jeg jo spurt de når jeg var på ultralyd. tror jeg. har veldig vanskelig for å snakke om sånne ting og fortelle hvordan det ligger an.. jeg var så glad i dette barnet. nå ønsker jeg bare at det skal dø så jeg slipper å tenke mer på det.. klarer ikke se på ultralydbildene. syns ungen er stygg. det er forferdelig. jeg vil bare vite..
Kongeørna Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Jeg synes du burde snakke med noen som kan dette med terminutregning..... Helsepersonell har taushetsplikt!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Huff, så leit!!! Vet ikke helt hva jeg skal si, da jeg ikke har opplevd slike ting selv, men om det hjelper så fikk jeg helt feil UL i forrige svangerskap hele 11 dager, fra det jeg vet helt sikkert er rett! Og med dei andre barna har heller ikke stemt 100%. Det beste er å få snakket med noen om dette, og stole på den følelsen du har som er den rette terminen, det er den som nok er den riktigste! Klem og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Uff, dette hørtes leit ut... Gå til fastlegen din og snakk med han/henne. Da vil du kunne få ny henvisning til samtale og vurdering på sykehuset mtp nærmere diagnostikk av hvem som er far. Og du trenger å snakke med noen om voldtekten. Voldtekt vil nok kunne være god nok grunn til sen abort, men evt DNA-testing mtp barnefar vil ta en del tid, så du bør komme i gang med undersøkelser snarest mulig. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 takk for alle svar. jeg vet jeg bør snakke med noen. men jeg kjenner meg selv så pass at jeg vet at når jeg først kommer til lege eller noen andre så klarer jeg ikke si det likevel. det er så vanskelig
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Hva med å skrive ned det du ønsker å si og gi det til legen din? Skjønner det er vanskelig å snakke om disse tingene og at du er en person som sliter med dette, men du må jo pent hvis du skal få hjelp... Prøv å motivere deg selv med at alternativet (å ikke snakke med noen og ikke få hjelp) er verre for deg i lengden..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 Jeg skjønner at det må være utrolig vansklig for deg!! absolutt!! Men å ta abort i uke 15 er reinhakkla mord!!! Bær heller fram bebin din å adopter den bort!! Jeg ble faktisk helt kvalm når du nevnte abort i uke 15!!! men jeg Skjønner frustrasjonen din!!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Jeg er ikke ute etter å skape krangel her altså, men jeg synes at forrige innlegg var helt på siden av hva HI trenger å høre om nå. Å skulle bære på et barn som er unnfanget etter en voldtekt i 9mnd. må være en enorm påkjenning. Det viktigste er His psykiske og fysiske helse i denne situasjonen. HI: du må snakke med noen for å få hjelp til å finne ut hva som er best for deg nå. Du kan ikke gå med disse tankene alene!! Lykke til.
Artica Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Stakkars deg ts, forstår deg veldig godt. Jeg reager også på innlegget to hakk opp, dette trengte du ikke å høre. Jeg ville ha skrevet ned det du forteller om her til fastlegen din, slik at du kan få en ny vurdering på sykehuset. Om du ønsker å søke om sen abort vil du få dette, og fastlegen din vil kunne forklare abortnemnda om hva du har vært utsatt for. Du må kun bekrefte at du vil ta abort. Veldig trist for deg dette, men du får iallefall min fulle støtte
Kine71 Skrevet 21. mars 2009 #10 Skrevet 21. mars 2009 Først: Det innlegget over her må jeg bare kommentere. Helt groteskt å komme med en slik uttalelse. Frem til rundt 20 uker kan man få abort etter søknad til nemd. Tenk på alle de som har foretatt senaborter når man kommer med slike uttalelser! Flere tar slike aborter pga at fosteret ikke er levedyktige, eller har trisomier, og enkelte kan ta det etter f.eks voldtekter. Hvordan kan noen dømme en slik utrolig vanskelig avgjørelse som det er å velge senabort. Nei dette må vi ha oss frabedt! Så til deg anonym: Dette må være en utrolig vanskelig påkjenning. Uansett hvordan du velger det tror jeg du har godt av å snakke om opplevelsen din til noen fagpersoner. Du vet det finnes Amathea kontor i de fleste byer. Eller så bruk fastlegen din eller jordmor. Om du tenker at det blir vanskelig å fortelle, så skriv et brev som du har med så trenger du ikke fortelle historien høyt om det føles vanskelig. Masse lykke til! Klemmer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå