Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Jeg har en Vennine med en sønn på 5 mnd. Barne har kraftig Astma, og medisin han bruker gir lite positiv effekt. (ikke sikker på hvilken medisin han bruker) Saken er den at hun har lyst på en hund, SELV om barne er sykt og enda svært ung. Jeg mener selv at jeg har gode argumenter MOT innkjøp av hund, av nettopp tanken på sykdommen sønnen faktisk har. Hennes eneste argumenter er at Pudler ikke har noen som helst negativ påvirkning på hverken Astma og Allergi. Joda, Pudler er den som er mest allergi vennlig, Sies det? Hun hører ikke på meg, HUN har lyst på hund å ferdig med det. Hvorfor risikere en forverring av sønnens tilstand........... AAAAAA Er det virkelig trykt at hun skaffer seg en Pudel? Noen som har noen gode kommentarer?
Merete:) Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 En puddel kan være mer allergivennlig enn andre røytende raser. MEN - på langt nær alle tåler puddelen heller. Jeg ville nokk også frarådet din veninne å skaffe seg hund. Det er noe de kansje heller kan skaffe seg når barnet blir større, når dem har funnet rett type medisin. Kansje kunne de først passe en puddel, for å se om barnet reagerer på denne. Bor man i Oslo, Moss eller der om kring, kan man kansje være helgepasser/helgeforvert for en puddel i trening som førerhund. Da har man mulighet å se hvordan barnet reagerer uten å binde seg til å ha hunden. Nå er det jo en stund siden du skrev her. Hun har kansje alt skaffet seg hund om hun hadde et så indelig sterkt ønske om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå