Solmamma Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Hei, håper du ikke tar deg nær av damene her. Jeg tenker heller at du er en god far som tar tannpuss på alvor enn en "dårlig forelder som setter seg på barnet".. Jeg må også holde fast barnet når vi skal pusse tenner, jeg gjør det på stellebordet, men synes det var en god ide å legge henne på gulvet! Det hender jeg får et spark i ansiktet eller magen om jeg ikke passer på!! Jeg må også holde henne fast noen ganger når hun skal ha ytterklærne på, ny bleie, når jeg skal ta av henne en genser når hun er for varm. Hun synes det er kjempegøy å prøve å løpe unna. Hva er forskjellen? Om disse damene som synes det er horibelt å pusse tenne som du gjorde, kan si at de aldri må holde fast barnet... tror du at de kan det? Synes det er trist med alle anklagene. Men du tar deg vel ikke av dem?...
Junipappa '07 Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Takk! Klart man tar seg nær av at ukjente personer kaller en "overgriper". Men er såpass trygg på at jeg er en kompetent pappa - og får det bekreftet hver dag av verdens beste gutt - at jeg nok står det over.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Jeg også gir litt skryt til deg "Junipappa'07". Syntes du virker som en utrolig flink pappa, du bidrar, og ikke minst sitter her! Du gjør absloutt ingenting feil. du pusser iallefall tennene til ungen din,istede for å la de råtne.. så vet ikke hvem som er dårlig og hvem som er flink jeg :-) masse skryt til deg!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Du er nok en flink pappa junipappa. Har ikke tenkt å analysere deg, for jeg vet ingenting om deg, men tannpussmetoden din var ekstremt dårlig spør du meg! og håper du bruker andre metoder i ettertid. Og jeg lar ikke tenna til barnet mitt rotne fordi jeg ikke legger han i bakken og pusser. Jeg pusser de godt, men må bruke lang tid. Og det er viktig å være tålmodig når man har barn. En tannpuss burde ikke foregå slik som junipappa gjør det. Så jeg synes ikke metoden hans trenger mye skryt nei. Da skjønner jeg virkelig ingenting!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 og som jeg har presisert FLERE ganger, det er en STOR forskjell på å holde hendene til barnet borte enn å legge det i bakken og tviholde på hele kroppen for å få pussa. Og etterpå true med at dette skjer hvis han ikke pusser. Det er en STOR forskjell på at barnet sutrer fordi han må gjøre noe som er kjedelig(pusse tenna, bytte bleie) enn at det må legges i gulvet og bli holdt fast for å få pussa tenna. Skjønner ikke vitsen i denne tråden i det hele tatt. Det lyser lang vei at han ville noen skulle kommentere dette. I ettertid har jeg trodd han bare tulla, for det var ganske overdrevent. og det håper jeg han gjorde. Jeg har da heller ikke sagt noen verdens ting om han som pappa, han er sikkert en god pappa. Men pussemetoden, ja den tok jeg meg retten på å kritisere!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Syns ikke dette hørtes så ille ut jeg. Jeg er også av den oppfatning at det kan være like greit å få ting gjort, det er ikke alle barn det går an å forhandle med. Min eldste datter var en meeeget bestemt ung dame og ikke svarten om hun skulle ha klær på uten at hun ville det selv. Løsningen var å sette seg på henne. Jeg måtte sitte overskrevs og kle på beina først, dersom jeg kledde på henne på overkroppen først, var de klærne borte før jeg rakk å kle på beina. Og når alle klærne var på, så var alt greit. Det hendte også at hun fikk så kraftige raserianfall at eneste løsning var at jeg la henne i bakken og holdt henne fast til hun roet seg, ellers kunne hun skade både seg selv og andre. Det var mange slike episoder med henne oppigjennom årene. Men i dag er hun ei rolig og harmonisk jente, som enda er fryktelig sta, men hun har lært å bruke sin stahet til noe positivt :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 like greit å få ting gjort.... på denne måten...? dere om dette sier jeg bare!
Junipappa '07 Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Så var vi igang igjen ... Forstår at jeg virkelig har trykket på knappene til enkelte anonyme forumtroll her inne med min håndtering av tannpussen. Men intensjonen med posten var aldri å provosere - som det antydes her - kun å fortelle hva jeg følte hadde fungert hos oss. Skal gi de anonyme kritikerne rett i at jeg helt sikkert kunne håndtert akkurat tannpuss-nekten bedre. Etterpåklokskap er jo som kjent en forholdsvis eksakt vitenskap. Men som jeg har sagt - jeg er trygg på at dette er et lite feilskjær i en heller kompetent farsrolle. Så får jeg heller leve med karakteristikker på min oppførsel som "overgrep" og "truende" fra anonyme kritikere. Jeg tør i hvert fall å signere innleggene mine Takker for støttende ord fra andre.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 hva har vært bedre, at mitt nick sto signert? har ikke profil, så det er ingenting som står om meg, er innom en gang i uken MAKS, og da leser jeg som oftest bare innlegg, så dere har sikkert aldri sett nicket mitt heller. Jeg har lest debatter her inne, hvor det er umåtelig frekke ord som blir sagt, og som da blir signert anonymt. Den skjønner jeg, men at jeg sa ifra på en relativt ok måte at den metoden var forferdelig det må jeg da få. Sier ingenting om at det er mishandling. Junipappa, du er helt sikkert en flink pappa! men metoden synes jeg var helt forferdelig og en ting jeg aldri ville gjort mot mine barn, og har heller ikke lyst at det skal skje andre. det følte jeg for å skrive. Skulle ikke sette himmel og hav i bevegelse med mine kanskje sterke innlegg, men jeg ble bare veldig rystet. Så å la debatten handle om at jeg signerer anonymt eller ikke, det blir for teit for min del.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Synes uansett at det var flott å skrive at du kunne håndtert nekten annerledes. Ikke spekulerte jeg i at du var en dårlig far før det, men gjør det iallefall ikke etter at jeg hadde påpekt at det ble en feil håndtering i mine øyne, og at du kunne gjort det annerledes. Det gjør meg glad! So... keep up the good work! Og håper dere leser igjennom linken jeg la med i den første tråden om tannpuss vansker. (tips)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå