Gå til innhold

DET GÅR VIRKELIG AN

gilgi

Anbefalte innlegg

Hei folkens, har vært her inne og lest en del og er vel på tide å skrive litt om meg selv.

Jeg er en "jente" på 37 år og har en herlig sønn på 2 år. Brukte hele 8 år på å lage han på naturlig måte. Har 3 SA bak meg og en dødfødsel av englegutten min som ble født på terminen.

Nå hadde vi prøvd i 2 år, ble gravid for 1,5 år siden som endte i SA.

Jeg hadde ikm på forrige søndag og tok en test som viste negativ. Skulle ha skulderoperasjon på mandag. Vel hjemme igjen fra sykehus i går, men ingen mens dukket opp. Tok en test i morres med billigtest og jammen meg var den positiv. Ba mannen kjøpe CB og de var også knall positive.

Er såååååå glad men veldig bekymret også siden jeg har hatt narkose og kansje den kan ha skadet lille spiren i magen min.

Mannen min er enda mer sjokkert siden han hadde en infeksjon i pungen som han får behandling av dr purvis som mente at VI UMULIG KUNNE BLI GRAVID DENNE PP OG BURDE AVSTÅ FRA SEX , MEN MÅTTE SATSE FRA NESTE PP.

Så folkens alt går an. Håper spiren fester seg i 9 mndr. Tonnevis av babystøv til alle pøvere.

Er det noen her inne som gar blitt gravid og hatt en operasjon med narkose uten å vite at du var gravid.

Ellers lurer jeg virkelig på hvordan er det med duotestene etc. når i graviditeten skal man ta disse. Tatt min alder i betraktning og en del aborter og dødfødsel får jeg den testen vet jeg, men husker ikke så mye fra sist gang. Om noen av dere legger inn noen ord om det så blir jeg veldig glad.

Oi oi oi det ble jo kjempe langt. Ja ja måtte bare få det ut.

Veldig glad for at BIM finnes og spesielt for oss modne mammaer.

Klem og ha en finfin kveld videre.

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer så mye!

JA, det går an :) jeg har selv en mirakelspire (12 uker) i magen! Se profilen min..

Vi var på tidlig UL i uke 10 (så hjertet slå, babyen turne! og hode og lengde som var helt normalt!) og var på genetisk veiledning+duo-test i går. Jeg ga beskjed til fastlegen tidlig (7 uke) om at vi ønsket dette. Og pga historikk og alder var det ingen spm. Fikk brev i posten med time på Ullevål ca 5 dager etter jeg sendte inn rekvisisjonen.

Gen.veil+duo tas mellom uke 11 og 13.6, og UL hvor nakkefolden måles skal også tas i dette tidsrommet. UL tas ca 1-2 uker etter gen.veil+duo. Før blodprøven (duo) ser dere en film og har en samtale med en lege ang hva dere vil med resultatene. Ved resultat 1:250 eller under anbefales fostervannsprøve. Men den kan ikke tas før i uke 15, og velger man da å avslutte svangerskapet må man føde ett dødt foster. Men bedre det enn å kanskje gå 9 fulle mnd og at barnet dør ved fødsel.... Selv valgte vi å avvente resultatene av duotesten+UL. Føler på meg at alt er bra så er ikke bekymret :)

Lykke til! Husk at det går bra i 98,6% i tilfellene:)

Hei jenter, tusen takk for alle lykkeønskninger og oppmuntringer. Har faktisk begynt å glede meg innerst inne, men er samtidig veldig redd og nervøs for å miste både helt i begynnelsen eller helt ved slutten sånn som jeg har opplevd for 4 år siden.

Skal ikke ta sørgene på forskudd sier jeg hele tiden til meg. Vi får håpe på det beste. Skal bestille time neste uke hos legen min samtidig som han skal ta stingene i skulderen min.

Igjen tusen takk, det er jammen meg godt å ha dere alle sammen her inne.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...