PrøvLykken Skrevet 15. mars 2009 #1 Del Skrevet 15. mars 2009 Hei Jeg er en av de som ikke synest det er så vanskelig å forstå hvordan man teller uker, hverken om man teller fullgåtte uker eller påbegynte uker. Men det er no som må være feil her på BiM. Det er jo ingenting som heter f.eks 28+0, altså den dagen man er akkurat 28 uker. Det står f.eks at 2.trimester varer fra 12+1 og varer til 27+6, og 3.trimester er fra 28+1. Det vil altså si at den dagen man akkurat er 28 uker, er man ikke med i noe trimester. Det er jo litt dumt... En annen ting jeg har tenkt på er uke for uke i uke 29. Her står det at jeg har gjort unaa 3/4 av svangerskapet. Et svangerskap er 40+2. Hvis du deler 40 på 4, er det 10 uker i hver 4-del. Altså må man ha gått ferdig 30 uker før man kan skryte på seg det (hvis man ikke føder for tidlig, da...). Mye informasjon, men enda bedre når detaljene stemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordmor Siri Skrevet 24. mars 2009 #2 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei! Nå har jeg ett på det, men vi teller ikke dagene slik du sier. Men jeg skal sjekke ekstra på trimestrene. Riktig lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå