Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Det er håpløst å finne dette på nettet! Det skal leses under den borgerlige vielsen. Noen som har noen tips?
~rugemaskinen~ Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Hei! Jeg har et fint dikt som passer godt i bryllup.. Men det må på en måte være fra deg til brudeparet. Er ikke sikker på om det er slikt du er på jakt etter - men du får se selv Jeg har iallefall lest det under bryllupsfest og det har vært vellykket. Diktet er på nynorsk/dialekt, så om det er helt uaktuelt går det jo ikke.. OM EKTESKAP Ekteskap er to om alt to om bankbok, sukker, salt, oppvaskebenk og lengt og håp, fjernsynsskjerm og kjøleskåp Godlynt drøs og dumme tretter, varme bein i kalde netter. To om siger, to om tap først og fremst er ekteskap: Ein å dela natt og dag med, og ein venn å le i lag med. ~Ingvar Moe Håper dette var til hjelp for deg:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Halldis Moren Vesaas - ~ LYSET ~ Kjære, alt ditt som du viser meg no - så utenkt som mangt av det er - kan det vel hende eg ikkje forstod om du ikkje var meg så kjær. Eg stansa vel uviss, utan svar, som framfør eit ukjent land, om ikkje min kjærleik til deg var for meg som ei lykt i mi hand. Den lyser meg fram, så eg kan gå inn og gjera meg kjend i kvar krok. det er ikkje sant at kjærleik gjer blind. Kjærleik gjer klok.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Lærdom Å elska er å vera stille nesten heile tida og ha varme hender. Å elska er ikkje å vakta, men å sjå ein annan veg til rett tid. Snakk ikkje om ekstasen når du meiner kjærleiken. Dei bur på kvar sin stad og møtest sjeldan. Snakk heller om å gå til fots gjennom ti tusen kvardagar og aldri halda opp med å vera den rette. Å elska er å tenna lys og tørka tårer, natt og dag. -Alf A Sæter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå