Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått innvilget brystreduksjon, og det skal foregå om noen uker.

Er det noen som har gjort dette som har noen gode tips til meg? Evt. hva jeg bør gjøre og ikke gjøre etter operasjonen?

Jeg har kontorjobb, hvor lenge bør jeg være sykemeldt da?

Jeg har to små gutter, en på 4 år og en på 1 1/2 år. Hvor lenge skal jeg unngå å bære de, og vil det også si at jeg ikke kan bære de inn og ut av bilsetet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en slik operasjon, og jeg ble sykemeldt i 4 uker. Jeg hadde en fysisk krevende jobb, og burde nok vært sykemeldt lengre..

Du kommer til å oppdage når det er greit å løfte på gulla dine, men regn med at det vil ta en stund. De skal vel gjøre på deg som på meg, og da blir du praktisk talt oppskåret fra den ene siden til den andre. Det tar litt tid før disse sårene gror, og det var vondt og stivt den første uka ihvertfall. Men absolutt verdt det da.(Fikk panodil og vanlig paracett som smertestillende, og det funka fint for meg.)

Jeg må nok igjennom en slik operasjon igjen jeg også, men først skal jeg gjøre meg ferdig med barneproduksjon ;)

Lykke til ;)

Skrevet

hvordan gikk du frem for å søke om brystreduksjon? dette har jeg ønsket meg i mange år. hvordan er det i forhold til amming?

Skrevet

Jeg har ammet tre barn etter operasjonen min.

Gjorde det privat.

Skrevet

Jeg gjorde det gjennom fastlegen min. Og jeg hadde også melk.

Skrevet

Jeg gjorde det også privat (fikk det likevel dekket). Jeg var absolutt ikke kuttet fra den ene siden til den andre. Har et lite arr under puppen og et fra brystvorten og nedover.. viser ikke.. så er seff brystvorten flyttet. Er strålende fornøyd :) Var på jenteklubb 4 timer etter operasjon, tok ingen smertestillende og var i storform :) MEN dette varierer sikkert mye.. Jeg var veldig forsiktig med å bære og løfte i flere uker etterpå, dette fordi det er fare for indre blødninger. Man skal heller ikke løfte hendene over hodet (ikke ta ned ting fra høye skap osv)

Lykke til da :) jeg angrer ikke et sekund ;)

Skrevet

minimegogtrollet:

jeg snakket med fastlegen min om det, og vi ble enige om at når jeg var ferdig med å amme, så skulle vi søke.

Han sa jeg skulle gå inn på : frittsykehusvalg.no, og bestemme meg for hvor vi skulle søke.

Neste gang til fastlege tok jeg med bilder av puppene, fra siden og forfra, og han sendte søknad med begrunnelse ( stive og vonde skuldre og nakke) til sykehuset jeg valgte.

Så var det konsultasjonstime med kirurgen, og vips så ble det satt opp time til operasjon.

Jeg gleder meg VELDIG. Har villet dette i mange år!

Det eneste jeg ikke gleder meg til er det med å ikke bære noe på en stund.... Ikke lett med 2 små.

Skrevet

Mor 75:

Oi, da får`n si du var sprek ja :-)

Hvor lenge skal man ikke ta henda over hodet da? ( må få samboer`n til å vaske håret mitt da?? )

Skrevet

Kristin*:

Du har PM.

Skrevet

jeg gjorde dette i drammen, ikke og anbefale.. har en fysisk krevende jobb, så var sykemeldt i 3md, tydeligvis ikke nok for har fått noen veldige arr, som må fikses på veldig snart, ble gravid før forrige time... puppene ble desuten nesten like hengete som før etter graviditet.. så anbefaler og ikke løfte mer enn du må, og kansje være ferdig med unger, men alt kan vel fikses.. coloseumsklinikken i oslo er bra har jeg hørt! lykke til:)

Skrevet

Jeg er ferdig med å produsere unger ( 95 % sikker på det iallefall).

3 mnd.sykmeldt ja, det var lenge.

Er veldig i tvil hvor mye jeg skal løfte etter hvor lang tid...

F.eks: Når kan jeg løfte ungene oppi barnesetet, utav sprinkelsenga etc. ?

Jeg skal gjøre det på Klinikk Stokkan i Trondheim, privat klinikk, men får det er det offentlige som betaler det :-)

Skrevet

Hvor lang ventetid er det på dette nå da jenter?? Tenkt på dette i mange år allerede..

Pr. dags dato så bruker jeg F cup.. Håpløst å få tak i klær som passer

Drømmer om søte små snertne bryst ;-)

Skrevet

Jeg bruker også F, 75. Jeg finner ikke bh-er i den størrelsen her i Norge jeg, da er det som regel størrei omkrets.

Hvis du går inn på fritt sykehusvalg.no, så kan du se hvor lang ventetid det er på de forskjellige stedene, og du velger jo hvor du vil gjøre det selv.

Varierer fra 6 uker til ett par år!

Jeg gledermeg så vanvittig til å kan kjøpe meg helt vanlige bh -er, og normale topper :-)

Skrevet

minimegogtrollet:

Vedr. amming: kirurgen sa at det i dag ( pga.nye metoder ) er 90 % sjanse for å kunne amme senere :-)

Skrevet

kristin*

tusen takk for svar. dette er noe også jeg har tenktpå i mange år. kjenner belastningen i skuldre, nakke og rygg.

får snakke med min fastlege..

lykke til :D

Skrevet

Da ordner det seg sikkert minimegogtrollet! Lykke til!

Skrevet

Skulle ønske jeg var i dine sko.... Sliter selv med vond nakke og vonde skuldre. Har selv 80F, og da er det litt for liten cup til den ene. Det er en str forskjell på mine:( Klarer ikke å gå uten bh. Blir da klam og sår under. Og "dype daler" har satt seg i skuldrene....

Jeg har for noen år siden tatt liten bukplastikk på Klinikk Stokkan. Veldig fornøyd med dem:) Var ei dame som opr meg. Da var jeg sykm 4 uker, og jeg hadde da svært fysisk tung jobb, og i tillegg 3 barn.

Kanskje jeg skal prøve å gå runden med fastlege og få meg en time for evaluering??!!

Tror kanskje ikke det er så lang sykm. Men det er vel avgjørende med sårheling.

Når skal du opr?? Hold oss oppdatert da:)

Er du fra Tr.heim??

Skrevet

Dette med brystreduksjon er jeg også veldig opptatt av om dagen. Sliter veldig med rygg og nakke og har sinnsykt tunge bryst. Det er mange år siden jeg kunne gå i vanlige butikker å kjøpe bh`er. Det er også et stort savn å ikke kunne gå i normale singleter og t-skjorter. Å søte sommerkjoler kan jeg ihvertfall glemme. Må ha størrelse xxl oventil og da kan jeg like gjerne tre over meg en stor uformelig striesekk.

Men er det noe som vet hvordan en brystreduksjon er sånn smertemessig sammenlignet med det å forstørre? Har en venninne som tok cilikon og hun slet lenge med smerter.

Skrevet

må man veie så og så lite for å få brystreduksjon?

Skrevet

Når jeg var i kontakt med min fastlege så sa hun at man nå må ha en BMI på under 28 for å få brystreduksjon....hun hadde forsøkt å søke andre dit med høyere vekt, men det var blankt avslag....

Så her håper jeg få ned vekta så jeg kan få operert....vonde skuldre og nakke i flere år....

Skrevet

CaMaCh??:

Bra å høre at du var fornøyd med Klinikk Stokkan :-) Det er ei dame som skal operere meg også.

Hadde kontaktet fastlegen min hvis jeg var deg jeg ja!

Det er i uke 14 jeg skal operere, jeg er fra Trondheim, men bor utenfor Lillehammer.

Så da er det praktisk å ta det der familien min er :-)

Skal oppdatere dere ja:-)

Skrevet

Hei igjen :) Ja første uka ble det så som så med hårvask, forsåvidt andre uka også.. dro til en salong og fikk det vasket om ikke min mann var hjemme hehe men det tar ikke ukesvis før du får vaske håret, selv om det tar noen uker før du får løfte hendene over hodet. Dispensasjon til hårvask hehe Ønsker deg masse lykke til :) Bare send PM om det er noe :)

Skrevet

Ja, da skal jeg jammen gå til frisøren å vaske håret mitt, litt luksus må man vel unne seg :-)

Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...