fostermor*stolt mamma* Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 både i går og i dag har jeg fått i perioder sinnsyke smerter i underlivet... Det er som mensen smerter bare sterkere.... komme og går i tak og alt man orker å gjøre er å puste... Flere som har hatt det sånn før de mistet evnt? Skal alltids klare smertene, men man blir jo så sinnsykt redd når dette skjer... Har ikke hatt utflod eller blødd noe så jeg har ingen indikasjon på hva det kan være... Skrev om hjelp inne på 1.trimester, men de F....ne der inne sitter jo bare å snakker om abort og hvor grusomt det er å bli sittende alene med to små.... FØKKINGS LUKSUSPROBLEM!!! JEg er REDD og trenger da for svingende ikke høre at det å være gravid utenfor livmoren er vanlig med IVF???? Vil være her inne alltid jeg...... Hjelp!
Liza Leonore Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Kom deg til legen! Klarer du å definere hvor smertene sitter? Er det i egglederne eller i livmoren? Kan det være blindtarmen? Det er sjelden et godt tegn med store smerter og det tyder på at noe er galt. Da jeg hadde mine svangerskap utenfor livmoren (ikke IVF) hadde jeg ekstremt store smerter. Den ene gangen fikk jeg indre blødninger da eggleder sprakk men hadde likevel ingen antydning til spotting. (På sykehuset kan de lett finne ut hvorvidt svangerskapet er utenfor livmor eller ikke. ) Hvis det skulle være svangerskap utenfor livmor kan det være viktig å komme seg til lege....Vil ikke skremme deg men store smerter bør alltid taes på alvor er min erfaring. For å gjenta det viktigste: GÅ TIL LEGEN!
lindynatt Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Enig med Liza Kom deg til legen, få UL, slike ting er ingenting å spøke med, det MÅ sjekkes.
Liza Leonore Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Hvis legen er tvilende og mener du skal avvente, så insister på at du MÅ HA UL på sykehuset. Min lege ringte sykehuset mens jeg var der fordi hun mistenkte svangerskap utenfor livmor. Sykehuset var litt tvilende med en gang fordi de hadde det så travelt, men legen min insisterte heldigvis. Så sendte hun meg i drosje til sykehuset og en time etterpå konstaterte sykehuslegen at operasjon var nødvendig.
nusse 77 Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 hei jeg leser hva de kloke damene skriver over her og synes du skal følge rådet deres.. jeg vil bare fortelle litt hva som skjedde meg dette forsøket jeg hadde veldig vondt i rugetiden,og var bekymret og ringte ivf lege.' fikk beskjed at jeg mest sannsynlig var litt overstimulert og hvis spira festet seg var det maange som fikk exstra vondt (spira forverret overstimulering) var på nippen til og dra til legevakta 2 kvelder,men tenkte på det legen sa.. dette varte helt til uke 6/7 er nå 11 uker og har ikke disse smertene mer.. men ta allltid smerter på allvor håper du bare opplever det jeg gjorde og at det ikke er alvorlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå