Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Veide 1,2 kg og 1,6 kg ved fødselen, uke 32 Vil gjerne gi noe, men hva? Bruker de egne klær i begynnelsen? Regner kanskje med at de bruker sykehusets klær i begynnelsen...hva bruker de når de .feks er ute av kuvøsen, men fremdeles på sykehuset? Er det greit med egne klær, da? Str.40 er det en grei str å gi? Er vel bra stort nå, men regne med at det passer etter hvert? Noen ting som kan være kjekt å ha på sykehuset, både til mor og barna? Vil så gjerne gi en liten oppmerksomhet nå, regner med at vi skal hilse på de innen noen uker.
Vivan Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Tulla vår var 1,4 kg i uke 32 og brukte 40 ved fødsel, men gikk over på 44 etter 1 mnd og brukte det frem til termin ca. Den i størrelse 40 fikk ho ikke brukt pga at den første mnd er de kanskje mest i kuvøse og lite ute på rommet til foreldrene. Hvis du finner noen små varme(!) myke sokker som er litt faste rundt ankelen så de sitter fast på små føtter så er det veldig fint! Jeg husker vi fikk et par varme som holdt seg på foten, og de brukte vi hele tiden. Mykt ullundertøy, body med knyting f.eks, er veldig fint. De sliter ofte med å holde varmen de små. Og på sykehuset hadde de kun bomullstøy.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Kjøp tøy i str44 og oppover, str40 fikk vi nesten ikke brukt pga at hun ikke hadde klær i kuvøsa, og var blitt endel større når hun kom ut, men det er utrolig koselig med egne klær på sykehuset, så str44 er en bra gave Vi brukte bommull på sykehuset og litt mer ull når vi kom hjem, hadde noen gode babytøfler fra polern o pyret, ellers så likte jeg best omslagsbodyer, slik at jeg slapp å dra klær over hodet på knøttet. Men tips foreldrene om at de burde kjøpe ett plagg til hver i str40, selv om det ikke passer så lenge så er det utrolig moro å ha senere, se hvor små de virkelig var. Ellers så kan jeg tenke meg at mor blir glad for lesestoff, litt dyrere velvære produkter osv.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Hei! Tulla vår var ca 1500 gr, startet på 40 men vi gikk fort over på 44.Og gjerne omslagsbodyer og bukser med strikk i livet, synes jeg var kjekt, når hun var så lita. Hvis du finner klær fra babygården, Name it el ull fra troll er de veldig "riktig" i størrelsen. Sikkert mange andre merker som også er det, men var veldig fornøyd med de.
Baby-07? Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Nå skriver du ikke noe om disse søte små er friske og raske, men hvis de ligger med overvåkning så er det et veldig godt tips å kjøpe noe som ikke må over hodet. Fikk selv tvillingjenter i uke 27, og fikk endel upraktiske fine klær med store knapper i ryggen og som måtte over hodet. Mye som aldri ble brukt. Små trykknapper i siden er supert!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Vi fikk litt ullklær, omslagsbody og strømpebukser. Ellers måtte vi ut å kjøpe lammeskinn som hun kunne ligge på og en liten lue. Vi fikk noen bodyer som måtte over hodet og slikt, og det ble det ikke til at vi bruket. Vi brukte heller ikke bomullsklærne vi fikk, siden de på sykehuset ville vi skulle bruke ull. Ellers hadde jeg nok blitt veldig glad for å få litt lesestoff og velværeprodukter som andre her nevner, det blir mange lange dager på sykehuset.
Anjo Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Jeg fikk noen pysjamaser kjøpt via internett fra Mothercare. De var helt fantastiske fordi de hadde borrelås over alt. Man er jo ikke helt dreven på bleieskift med minimennesker i starten. De kom i trepakk. Jeg fikk også luer og votter i samme, og lua bruker vi hele tiden. Disse to pakkene kostet under tollgrensen som er 200 kr. Tok en liten uke. Jeg har selv kjøpt de neste størrelsene fordi jeg var så fornøyd. Jeg vet ikke helt hva de kaller størrelene, men jeg bruker nå den nest minste til min gutt på 1,6kg.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 www.nostebarn.no Prematurbodyene her fra har åpning i siden slik at elektrodene kan være på uten at det blir kronglete. Min holdt varmen mye bedre enn de andre babyene som ikke hadde ull på. Syntes min var fantastisk nydelig i sparkebuksen, den kunne også brukes med overvåkning på foten. Jeg fikk ha klær på henne fra hun kom ut av kuvøsen. Klærne må vaskes på 60 grader eller fryses i et døgn når de skal brukes på nyfødt. Da må en selvsagt fryse ullen da den ikke tåler 60 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå