Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Min sønn på 3 år klarer fint å kle på seg det meste selv, men det tar så uendelig lang tid!! Han gjør alt mulig annet når han skal kle på seg. Tar på en fot av strømpebuksa, og tar den av igjen for å gjøre noe annet. Jeg har prøvd mye: timout, masing, stå over han og følge med på hva han gjør (det fungerer av og til), lage det til en konkurranse, bruke lokkemidler. Jeg føler det bare blir negativt mas av det. Jeg blir kjempefrustrert! Jeg prøver å ikke kle på ham selv, for da lærer han jo ikke, men av og til må jeg gjøre det om morningen pga tida. Nå har han brukt to timer på å ta på seg en bukse og en genser for å gå ut. Det har vært grining og kjefting, timeout, lokking og jeg vet ikke hva. Enden på det er at han blir inne i bare strømpebuksa og ikke får gjøre det han helst vil, nemlig gå ut. Jeg trenger sårt tips. Dette er vondt både for oss og han, og vi er komt inn i en negativ sirkel.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 "Hvis du ikke har tatt på deg klærna til jeg kommer tilbake (si hva du skal så han får et visst tidsperspektiv) så må mamma kle på deg lille venn"............la han få 5-10 minutt på seg. ---hvis han ikke har kledd på seg, så gjør du det! Uansett!--- ---har han kledd på seg, skryt som bare det!---- Du vil helt sikkert oppleve at han ikke kler på seg, men etterhvert når han får vite sånn ca hvor lenge han har på seg til å kle på seg, så vil han gjør det. Men vær konsekvent! Han lærer fort at mamma kommer for å kle på hvis ikke han gjør det fort nok :-) mitt tips i alle fall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå