JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Kan jeg ta D-vitamin dråper i mme?
Novembergutten Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Ja, det kan du, men det er strengt tatt ikke nødvendig å gi d-vit dråper når du gir mme. Jeg gir kun mme til min sønn, og spurte derfor helsesøster om jeg trengte å gi ham d-vit siden det er i mme. Nei, sa hun... Noen andre her inne som gir mme og d-vit dråper? Vil gjerne høre hva deres helsesøster har sagt om saken. Vil jo gjerne gjøre det rette :-)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Min sa at om man ikke gir tran, så MÅ man gi d-vitamin :-) Æ bruke gi fra skjei, fordi om gutten min levna igjen en skvett melk i flaska me dråpan, så får han jo ikke alt i sæ :-/
Frøken Freken Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Min sa at man må gi d-vitaminer, men jeg ba henne dobbelsjekke med barnelegen etter å ha lest på dib at det ikke var nødvendig - og ganske riktig - det er nok d-vitamin i mme. MEN - det skal mer til enn de dråpene å forgifte et barn - altså gi mer dvitamin enn kroppen kan håndtere, så det er ingen fare om man gjør begge deler. (OG helsesøster anbefalte fremdeles å gi dråper etter å ha fått svar fra legen.)
elikatt -mamma til 4- Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Jeg spurte også helsesøster om dette, og hun sa at når babyen får mme trenger man ikke gi tilskudd av d-vitaminer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå