Gå til innhold

Lite tips vedr tannpuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjempet med mini i lengre tid med tannpussen. Så kom jeg på å bytte tannkrem. Før brukte vi Colgate, så prøvde vi Solidox sin. Det funket! Vi får pusse, litt motvillig men det er ikke kamp slik det var før. Ikke sikkert det er bare pga tannkremen men kanskje verdt ett forsøk:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra da, vi har prøvd begge deler, og bytter jevnlig.

Men like kjedelig gitt!!

Skrevet

signerer denne. bruker solidox kids, og jenta smatter så fornøyd etter hver tannpuss :-)

Skrevet

Da skal jeg prøve å bytte, problemet her er mest at vi ikke kommer til tennene, munnen er stengt med stramme lepper ellers så stopper hun tannbørsten fort og drikker vannet fra busta.

Eneste som fungerer av og til her er at hun får pusse våre tenner på likt, da glemmer hun seg og gaper høyt fordi vi gjør det også :)

Skrevet

Jeg begynte å puss tennene på datter mi da var hun 10 mnd.Første vil hun ikke gape og gråte.Jeg var veldig streng mot henne men samtid lekt jeg med henne og rose henne veldig mye.

Nå det går helt fin og når hun ser tannbørsten så gaper hun veldig høyt.

Prate og rose henne. Når du pusse så puss flatene og mote gane også.

Skrevet

Jeg var på apoteket og skulle kjøpe noe helt annet, men jeg endte bl.a. opp med en tannkrem som heter zendium eller noe i den dur. Pga at den ansatte på apoteket fortalte at i butikk tannkremer finnes det et stoff som gjør at tannkremen skummer og munnen kjennes ren ut, men som egentlig er farlig. Har dere hørt det? Jeg tenkte, jeg kjøper jo f.eks ikke shampoo i dagligvaren, men tannkremen derfra er ok?

Jeg kjøpte også fluor tbl, på anbefaling fra apoteket. sønnen min fyller 2 år i april. undersøkelser viser at i den perioden flur ikke ble anbefalt kom det flere hull i tennene. så nå er dte fluor her i huset:) Hva gjør dere med det?

Skrevet

Her er det slik at guttunegn på 20 mnd er umulig og få ut av badet! Han skal pusse tenner hele tiden, opptil flere ganger om dagen.

Men vi har gjort det slik at han har en krakk slik at han kan spytte i vasken selv og skylle børsten sin selv. Han børster selv oxo. Og da han var mindre gav vi han en tannbørste til og leke med. Han bet på den og skulle pusse våre tenner. Og etterhvert ville han teste selv, både med og uten tannkrem. Vi kaller det Puss Puss, etter Trond Viggos sang "Puss Puss så får du en suss", som vi sang for han mens vi pusset tennene...

Så mitt råd som funket for oss er å gjøre det til en familie lek, puss tenner sammen og gi de muligheten til og være "stor" som å la de stå på en krakk. Og tørke munnen sin etterpå selv osv.. Og om tannkremen smaker kvalmende er det nok ikke noe gøy og pusse heller..

Men de trenger jo ikke ha noe krem på, ihvertfall ikke store mengden..

Håper det går like lett som her:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...