Gå til innhold

Å ha med babyen bort på kveldstid

Anbefalte innlegg

Hvordan er deres erfaringer med det? Er det greit å ha med babyen med bort på kveldsbesøk?

Var kjempespent i går, for da skulle vi for første gang ha med småtten bort på vennebesøk, og vi regnet med det ville bli sent. Storebroren var aldri noe problem å ha med seg bort på sene besøk, men vi var jo spente på om lillebror ville reagere annerledes. Har jo begynt å få en viss rutine på ting hjemme, og da kjentes det litt "spennende" å skulle bryte disse... Men det gikk så fint! :D Vi var hos naboer rett over gata (ti meter mellom ytterdørene), så det var jo veldig greit. Hvis det skulle skjære seg var det bare å gå hjem. Dro dit i åttetida, og amma ham før vi spiste. Under middagen lå ham på sofaen og pludra og halvsov. Jeg satt rett ved, så jeg kunne putte inn smokken og klappe litt på kinnet. Etter middag var han våken og blid ei stund, og prata med vertskapet. Rolig utover kvelden, mat innimellom. Fikk kveldsmat da de andre ungene skulle legge seg (storebror skulle ligge over) i ellevetida, og ble så lagt på sofaen. Og der sov han faktisk til vi bar ham hjem i firetida om natta. Våknet ikke skikkelig da han ble båret hjem og lagt i senga heller, og sov som vanlig til ca sju før han ville ha mat. Så sov han videre hos meg til rundt halv ti.

Det var skikkelig kjekt å oppleve at det var så greit å ha ham med seg bort på en sånn sosial kveld. Jeg har absolutt behov for et sosialt liv, men er overhodet ikke klar for barnevakt ennå. Veldig greit å erfare at det gikk så fint! :) Er jo klar over at det fort kan forandre seg når han blir større, men med storebroren var det ikke noe problem de første par årene i hvert fall. Han sovnet der vi var, sov i bilen på vei hjem, og våknet sjelden når han ble båret inn.

Andre som har gjort liknende erfaringer?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...