D.Duck Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Sitter med en strikkemønster og der står en lite avsnitt med overskrift halvpatent. Noen som kan forbarme seg over meg og forklare meg hva det betyr?
Znupzi Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Halvpatent betyr å strikke frem og tilbake:) 1.pinne: Rett 2.pinne: * 1 vrang, neste maske rett, men denne strikkes gjennom masken under den du har på pinnen – altså forrige pinnes maske * Gjenta fra * til * ut pinnen. Disse 2 pinnene gjentas videre vEn annen måte å strikke HALVPATENT på - Resultatet (mønsteret) blir det samme: 1.pinne: Rett 2.pinne: * 1r, 1 kast, ta 1 vrang m løs av* Gjenta fra * til * ut pinnen 3.pinne: * Str m (den du tok løst av) og kastet rett sammen, 1 vrang * Gjenta fra * til * ut pinnen 2. og 3.pinne gjentas videre. det var dette jeg fant ut, håper du forstår noe av det.
D.Duck Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2009 ...OK Da tenker jeg at dersom jeg feks skal strikke en jakke, så kan man strikke en del i gangen, frem og tilbake (halve jakken) og så sette den sammen. I stedet for på rundpinne, der man strikker alt sammen i ett (Ja, bortsett fra ermene,da) Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå