Gå til innhold

Kronisk tett i nesen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, kjenner meg veldig igjen i det du skriver..:/ Utroolig slitsomt!!!

Men; jeg syns liksom ikke nesespray funker så veldig jeg da... Så bruker ikke nesespray så ofte, bare når det tetter seg helt:)

Nesespray hver dag er jo ikke bra uansett om man er gravid eller ikke, men har du prøvd å gå over til saltvannsoppløsning da? Det er jo ikke farlig, og kan hende hjelper deg like bra:)

Et velkjent problem dessverre!! Har i begge mine tidligere svangerskap vært dønn tett! Prøvde å begrense inntaket av nesespray, men det ble vell nesten hver kveld likevel... Merker at jeg nå tåler det dårligere. Det som har hjulpet meg har vært en nesespray som heter nasonex, er eg ment for allergikere da Hjelper ikke der og da som vanlig neseepray, men et par spray, så hjalp det etterhvert:-) Lykke til!!

Hallo! Jeg er også tett i nesen, det var jeg under forrige svangerskap også, Det er helt vanlig, men du verden så plagsomt. Men for guds skyld, ikke bruk vanlig nesespray. Hvis du absolutt må bruke noe, så bruk ren saltvannsoppløsning. Under forrige svangerskap gikk jeg og fikk akupunktur på grunn av det, og det hjalp faktisk!

Jeg har prøvd saltvannsoppløsning, men synes ikke det fungerer i det hele tatt. Har astma, så det kan kanskje gjøre tettheten verre?... hmm.. Får høre med jordmor på tirsdag. Jeg vet at nesespray kan gjøre tettheten mye verre, hvis man bruker det hver dag. Jeg skal prøve alle de gode rådene deres. Tusen takk! Håper de hjelper på meg også:-)

Annonse

Jeg er også konstant tett, så tett at jeg ikke kan puste i det hele tatt med nesen, og da blir snakkingen litt rar hehe, jeg kjøpte sånn super saltvannsspray som i stede for0,6 og 0,9% som er vanlig så er denne 3,5% men det funker jo ikke, svir bare noe jævlig i nesen.

Jeg var på apoteke og snakket med de og det er en nesespray som ikke er skadelig for fostere men skal jo ikke brukes lengere en 10-14 dager i strekk, jeg prøver å begrense til en halv sprut om kvelden når jeg skal legge meg, så jeg i hvertfall får sove

Jeg har også samme problemet, og som skrevet over, er det ganske normalt. Saltvannsoppløsning fungerer bare ikke, og aldrig gjort heller. Så dumt! Jeg får ikke sove om jeg ikke tar en dusj i nesen og den er tett på kveldstid. Får en følelse avklaustrofobi, helt forferdelig. Prøver å begrense bruken av det på dagtid da i allefall. Hehe, og så har jeg også innbillt meg at det ikke er like ille med bare en halv sprut ;p

så morsomt. jeg har gått rundt å vært tett, tenkt at jeg er nok forkjølet, men var liskom ikke det heller. tenkte her en dag at det har jo kanskje noe emd graviditeten å gjøre,og de ser jo ut som at dere andre her som har litt problmer med litt tett nese.

Får kjøpre meg saltvann, er vel bare de vi kan ta, de er jo ingen konsiveringsniddel i det.

Men er det flere som er palget med litt blod i nasen, jeg er tett og når snyter meg kommer det blod ut, gjort det lenge. Har hørt av en vennine at de er "vanligt".

Regner med at du har lest pakningsvedlegget i nesesprayen og ikke bruker den som har virkestoffer som ikke gravide eller ammende skal bruke? (Rhinox skal være ok å bruke i max 10 dager i strekk)

Jeg var kronisk tett i nesen i forrige svangerskap og avhengig av nesespray. Jeg bestemte meg for å slutte, fordi legen min var veldig opptatt av at dette var ikke bra, og hadde to netter uten spray, med 2 hodeputer og nesten ingen søvn. Etter det begynte saltvannssprayen å virke. Når man har brukt nesespray med virkestoff, som f.eks Rhinox, blir man hoven i nesen og tett av selve sprayen og kommer i en vond sirkel. Prøv å slutte et par døgn og se hva som skjer, kanskje du blir kvitt trangen til å bruke spray.

En yogaøvelse som skal hjelpe mot tetthet i nesen er å klemme håndflatene under arnhulene, (liksom holde rundt brystkassen) deretter presse albuene ned igjen mens du holder håndflatene i hver arnhule og presser lett opp. (håper du forstod forklaringen) Du kan jo gi den en sjanse, for noen hjelper den.

Trodde ikke man fikk bruke nasonex ved graviditet? Nasonexen brukes vel ofte for å avvenne seg med vanlig nesespray. MANGE som er avhengig - bla meg. Har liksom tenkt å gå gjennom avvenning etter graviditet pga av den nasonexen ikke anbefales til gravide. Kanskje jeg skulle høre med fastlegen...? HATER TETT NESE!!!

Godt å høre at det er så mange som også er tett i nesen.. Men nyser dere masse også? Det gjør jeg men er ikke allergisk. Og stort sett når jeg er forkjøla så er jeg helt nødt til å bruke nesespray, men det er ikke slik at jeg må bruke det nå, noe jeg er glad for.

men enig... Hater tett nese ;)

nikita_19

Annonse

• 2 uker senere...

Så glad jeg ble for å høre at det er flere som opplever dette problemet. Jeg har ikke forstått hvorfor denne "forkjølelsen" aldri har gitt seg, og lurt på om jeg har fått allergi av noe slag. Var til og med innom tanken om at jeg kanskje har vært litt sløv med støvtørkinga i det siste. Har ikke turt å begynne med nesespray, men en varm dusj pleier å hjelpe. Veldig godt at det er flere ihvertfall. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...