Gå til innhold

Hvor mange ord kan deres ca 17mnd??..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min babbler og skravler men ikke noe man skjønner:)..Han sier pappa.Pappa til mest alt.Han sier se,voff(vi har 2 hunder) det,au.Igrunnen ikke mer som jeg kommer på.Er deres blitt flinke med ord? Mange blir litt får nøye med press om at nå må dem snart snakke og komme med flere ord osv,men alle er ulike i utvikling....Men er gøy og høre hva andre kan:).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min på 18mnd sier:

mamma

pappa

nam

eooo (hunden heter Theo/dyr generelt)

nam

æsj

au

hade

hei

ha den

å ellers masse babbel, som ingen forstår :D

Skrevet

Snuppa mi er 18 mndr da.. jeg holder på å telle hvor mange ord hun kan.. jeg er nå oppi over 140 ord.. helt sprøtt:D

Men jeg snakka veeeldig tidlig som liten, så det var vel ikke annet å forvente:) her kommer det flere nye ord hver dag.. :D

Skrevet

Gutten vår blir 18 mnd nå i mars. Han babbler mye og det kommer nye ord hver dag:)

Han kan følgende:

mamma

pappa

vann

potet

mat

bade

nei

ja

katt

tutti

mer

slutt

se

bæsj, æsj

sitte

skive

melk

blomst

der

takk

lesa

Han kan også navnet på flere i barnehagen og på nabo jenten men det er litt utydelig ennå.

Det er kjempegøy å høre nye ord hver dag. Gleder meg til han og storebroren hans kan kommunisere bedre.

Skrevet

Småen vår er 16 mnd og her ryr det inn med ord hele tiden. Han har snakket lenge og jeg ga opp å telle ord da jeg kom til 150 for et par måneder siden. Han prater i ett kjør! ;-)

Han har begynt å sette sammen ord til veldig enkle "setninger", sånn som "lese den", "mamma kom", "henne boken?".

Så artig å høre nye ord hver dag. :-)

Skrevet

Jenta mi er 18 mndr. Kan rundt 200 ord sånn cirka vil jeg tro. Kommer nye nesten hver dag nå, og jeg ga opp å holde styr på dem for et par måneder siden. Har begynt med treordssetninger som "Jeg er mett".

Teller til tolv på strak arm uten hjelp.

Skrevet

Jenta mi er straks 17 mnd. og hun sier ett ord! Og det er HEI!

Skrevet

Hehe,,mye forskjelligt her:) Husker med min første gutt at ting kom plutselig.Men det er gøy og høre så ulike alle er:)

Skrevet

Det er forskjell på folk!

Jenta vår er 16 mnd og 11 dagar og seier:

dæ-dæææ? (bade)

dææææ (der)

mamma

aoooo (hallo - når ho "snakkar i telefonen")

dæddæ (ha det, når nokon går)

nænæ! (nei, f.eks. når vi tilbyr mat og ho ikkje vil ha)

Så det er ikkje så mykje å skryte av i språkdepartementet her i gården. Vanskeleg å ikkje samanlikne ho med storebroren, han var veldig tidleg med språket.

Skrevet

lillemann er 18mnd og er heller dårlig på å prate. ett og annet ord er forståelig ellers så går alt annet på russisk.

mamma

pappa

kake

hei

hade

takk-takk

nei-nei

boka

gakk-gakk

tiss

nese

det

se

ys (lys)

Skrevet

Gutten vår blir 16 mnd i slutten av mnd og kan si;

Hei

Oii

Bade

Ball

Voffa

se

der

gakk gakk

klokka

mamma

pappa

mimmi

dadda (hans bestefar blir kalt det)

ia (kalt min bror ia i alle år)

tante

pus

æsj

og sikkert mer som jeg ikke kommer på..

setter også sammen to ord som "mamma, se" , "der tatte(tante)" osv

Skrevet

Vår gutt på 18 mndr kan:

Epple,

bade

nei

hei

mamma

pappa

se

der

mer

sus (juice)

sis(fisk)

traktor

baby

natta

au, au

bo(sko)

og en mengde dyrelyder...

pluss at han imiterer heletiden det vi sier... kommer mer for hver dag, gøy alder

Skrevet

Min gutt på snart 17 mnd. sier:

mamma

pappa

pys

æsj

se

ta ta (takk takk)

ne (nei)

pluss masse babling selvfølgelig:)

Skrevet

min sier:

is

pappa

mamma

dær

hei

gris

navnet på pappan:)

nei

pluss en del andre ord, men føler han er LITT treg sammenligna med adre her inne... men han forstår utrolig masse, så da føler jeg meg LITT mer trygg.. jeg kan snakke til ahn og han svarer med mmm og nikker hvis jeg spør om vi skal gå ut... hvis jeg spør om han skal gå til vinuet så løper han dit, hente skoene sine gjør han... osv osv... så føler vi ahr komunikasjon selv om han ikke sier så mange ord =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...