Gå til innhold

Har dere barneforsikring? Evt. hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor?

Har ikke somlet meg til å gjøre research rundt dette. Og så for ikke lenge siden en forbrukerøkonom på FBI på NRK, som ikke anbefalte barneforsikring. Men nå husker jeg ikke argumentasjonen hennes. Den virket veldig logisk der og da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant.. :)

Jeg er på vei til å tegne gjennom Gjensidige. At jeg velger de er fordi jeg har samlet alt der, og har andre gode rabatter der. Fordi den har bra dekning, og fordi barnet senere får videreføre den til ordinær livs-/uføreforsikring uten ny helseattest.

Jeg er ikke hundre prosent sikker enda på om jeg mener dette er nødvendig, så tar gjerne imot motargumenter selv.

Men så er det jo det at HVIS det skulle skje noe så er det ikke allverdens man får av Trygdekontoret.

Og et eksempel; en venn av har en datter som en dag plutselig hadde diabetes. Da fikk han utbetalt 140.000, og hadde råd ta seg fri fra jobb for å hjelpe datteren å tilpasse seg og skolen et liv med sprøyter. Ei jente på 10 år kan jo ikke bare overlates til seg selv med dette, så det tok jo noen uker da.

Skrevet

Dytter litt på denne, for dette lurer jeg også på....har ikke fått satt meg noe inn i det enda, og drøyer det gjerne hvis det finnes noe argumenter MOT hehe;)

Skrevet

jepp, jeg tegnet forsikring til lille fisen rett etter fødselen.

Det koster nesten ingenting og er verdt det. Tenk om hun skulle bli ufør feks, da får hun en fast utbetaling i mnd osv.

Vi har storebrand, gå inn og les der. Man kan bestille enkelt og greit over nett. Mange å velge mellom, og det holder sikkert med den billigste.

Jeg syntes det er så rart at folk ikke forsikrer ungene sine, det koster jo ingen ting nesten. Mens hundene sine de forsikrer de liksom!!!!

Nei få mini forsikret, tenk om det skulle skje noe, man vet jo faktisk aldri:-)

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg har forsikret minsten i TrygVesta. Håper jeg aldri får bruk for den forsikringen, men man vet aldri. Og hvis det skulle skje noe så er forhåpentligvis denne forsikringen en god hjelp på veien.

Skrevet

Gjensidige. Ingen grunn annet enn at vaner er vonde å vende.

Skrevet

Jeg har ikke forsikret småen. Så en episode av luksusfeller for enstund siden der de la veldig vekt på at barneforsikring ikke var noe vits i.

Men husker heller ikke helt hvorfor - bare at de hadde veldig gode argumenter for å ikke tegne barneforsikring....

Skrevet

Hun på FBI (Elisabeth et eller annet, hun pleide å være i God Morgen Norge) sa at det altfor ofte var slik at man ikke fikk utbetalt noe på barneforsikringene. Det hadde vært rettssaker der forsikringsselskapet hadde vunnet, og dette ble brukt som grunnlag når andre saker ble vurdert, osv. Det var mye som ofte måtte til før man fikk rett på penger. Hun mente at den aller beste barneforsikringen man kunne ha, var at man som foreldre hadde en god og ryddig økonomi, og sparte et visst beløp i måneden. Men hun sa mye annet lurt, som jeg ikke husker.

Det argumentet med at man forsikrer hundene sine, syns jeg ikke er helt brukanes, selv om jeg har hørt det før fra forsikringsagenter:) Man forsikrer en hund av to grunner. For kjøpssummen, slik at man kan kjøpe en ny om den gamle skulle dø (eller i hvert fall få erstattet det man betalte). Og for å dekke veterinærutgifter med sykdom. Å få en syk hund er vel noe av det dyreste man kan komme borti.

Med barn har man gratis behandling både hos lege og tannlege, og et trygdesystem som beskytter dem. Uten at jeg sier at det er nok. Men stoler nok mer på en uavhengig person, enn noen som jobber for et forsikringsselskap.....

Skrevet

Det jeg mente med hunder var at:

Jeg skjønner ikke folk som bruker masse penger på hundeforsikring og ikke en krone på barneforsikring!

Tenk om man feks skulle havne i en bilulykke og ungen ble ufør, da kan det være greit å ha en barneforsikring i ryggen som har kostet 100 kr mnd. Og som gir en stor engangsutbetaling eller en månedlig betalig resten av barnets liv!

Vi forsikrer bade barn og hunder her i huset:-)

Men det kan godt hende det ikke er noe poeng, jeg aner ikke.

Men liker å være på den sikre siden!

Hadde jeg hatt valget mellom å forsikre hund eller barn, hadde det vært barn:-)

Ville ikke lage noe stort nummer ut av dette altså:-)

God søndag!

Skrevet

Er veldig usikker selv. Jeg er prinsipielt mot at man i en velferdsstat skal måtte forsikre ungene sine for å klare seg greit om noe skulle inntreffe. Jeg syns de reklamene som gikk på tv2 var aldeles grufulle og spekulative.

Når en pris på en forsikring er veldig lav må det jo bety at forsikringsselskapet har lite utgifter på utbegaling i den kategorien? Ergo muligheten / behovet for å få ut penger på forsikringen er samlet sett liten?

Skrevet

Neida, men jeg mener bare det er en prinsipiell stor forskjell på å forsikre mennesker og eiendeler.

Fra linket ovenfor har jeg sakset følgende:

"fire av seks forsikringsselskaper utbetaler hovedsummen bare hvis barnet blir erklært medisinsk invalid. Dette høres jo greit ut, men det er en hake: Det er nesten umulig å få et barn erklært medisinsk invalid."

"Selskapenes vilkår viser hvilke summer foreldre vil motta hvis barnet blir erklært 100% medisinsk invalid. Det er denne hovedsummen som markedsføres i reklamene, og skaper et inntrykk hos kunden av at dette er en oppnåelig sum."

"For eksempel kvalifiserer Betydelig nedsatt funksjon i korsryggen med sterke smerter, vesentlig nedsatt bevegelighet og objektivt påvist skade-/sykdomsrelatert skjelettforandring bare til en invaliditetsgrad på 20-30 prosent."

Jeg syns i hvert fall at dette er tankevekkende.

Skrevet

Hvis ungen får ødelagt hørselen med ipod e.l. , f.eks får et hørselstap på 60 db , da får man 100% medisinsk invaliditet.( - Men kan klare seg greit med høreapparater................)

Hva hvis barnet havner i rullestol i en ulykke , og har lyst på elektrisk rullestol , men bare får en vanlig en av trygden.

Da hadde det kanskje vært greit og hatt forsikring ?

- Eller hva om barnet har astma , allergi, adhd osv.......... -Og får hjelpestønad fra folketrygden , da hadde det kanskje vært greit at forsikringsselskapet også betalte ut måntlige beløp i opp til 5 år? F.eks hjelpestønad sats 1 = 1025 kr/ sats 2=2050,- fra trygden. og i tillegg kr: 2050,- / 4100,- pr mnd fra forsikringen i inntil 5 år.

Skrevet

satt nettopp og åpnet posten fra forrige uke og der var det to tilbud på barneforsikring som kom.

Har ikke forsikring på mini, vet ikke helt om vi skal det. det er jo ikke snakk om så mye i mnd, så hvis det ikke dekker så veldig mye spørs det om om vi tegner.

så forresten en nyhetsinnslag for en tid siden om en jente som etter visse omstendigheter hadde fått en hjerneskade. Da de skulle få forsikringspremien utbetalt, ville foreldrene bruke denne til å ombedre deres uegnede bolig for å tilrettelegge for datterens livskvalitet. På grunn av beløpets størrelse fikk de det ikke utbetalt på grunn av at overformynderiet kom inn i bildet....

Skrevet

Vi har det sånn at barnetrygden går inn på en konto som heter barnas trygghetskonto i posten og da blir han automatisk forsikret til han er 18år. Det koster ingenting og vi kan ta ut pengene fra konto når vi vil=0)

Skrevet

Hørtes lurt ut! Får kanskje sjekke ut det tilbudet...

Skrevet

Ja vi synes det er veldig greit. Mange vi kjenner som har det og mamma o pappa hadde det til meg;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...