Gå til innhold

Tvillinggravide i Bergen med termin juli-sept?

Nutti og Leonora + 2 huleboere

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte på om det var flere tvillingravide i Bergen by som har termin rundt juli/ august / september?

Jeg har selv termin 10 sept, men har fått beskjed om at de kan ventes i midten av august. Hadde vært kjekt å bli kjent med noen:)

For all del, gjerne noen som bare venter en og da:)

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg bor i Bergen og skal (visst!) ha tvillinger, litt sjokk enda. Termin tidlig oktober (så er tidlig i løpet enda...), men fått beskjed om at de nok kommer litt før. Skal på UL i neste uke for å se at begge fortsatt har det bra. Du har barn fra før av også? Dette er mitt første svangerskap så mye nytt...

Hei:)

Så spennede:) Mye nytt er det for meg også selv om jeg har en liten jente fra før. Det er ingenting som kan sammenlignes med å gå gravid med en, det er nå helt sikkert. Du har nettopp fått vite at det er to antar jeg?

Heisann:)

Jeg bor også her i Bergen og har tvillinger i magen. Det var litt av et sjokk å få vite at det var to små der inne, men vi gleder oss til de kommer. :) Vi har fått termin 20. august, men er litt spent på om de kanskje kommer litt før. Jeg har ingen barn fra før, så det er mye å sette seg inn i og finne ut av hva slags utstyr man trenger. Har dere begynt å se på vogner? Noe å anbefale?

Så kjekt! Visste det måtte være flere enn meg:D

Veldig spennende tider. Jeg har har så vidt begynt å se etter vogn, men synes det er litt skummelt å gå i butikker helt enda. Foreløpig har jeg bare scannet nettet etter vogner.

Ellers så har vi begynt å planlegge hva som må gjøres i huset for at alle skal få plass, etter tvillngene kommer er det plutselig 4 barn i huset da mannen min har en fra før også.

Og ikke minst, vi må ha syv seter.....!

Noen av dere som holder til på tvillingforumet også?

Annonse

Ja, vi er en liten gjeng her inne nå :)

Det er mye å planlegge. Vi må også ha ny bil og vi må flytte, så det er mye å tenke på for tiden. Men det er veldig spennende med alt som skjer, og ikke minst magen som vokser :)

Er det noen av dere som skal på svangerskapskurs i mai som tvillingforeningen arrangerer?

Jeg var på UL mandag, etter 12 fullgåtte uker, og begge har det bra, så nå begynner det å gå opp for meg at vi faktisk skal ha to små krabater!:)

Har ikke klart å la være å se på vogner selvom det er tidlig... Synes det er så synd det ikke er noen tvillingvogner som har to harde seperate bager, og som deretter kan gjøres om til sportvogn der barna sitter vendt mot den som triller... Men, men... Har kommet frem til at Emmaljunga Cangaroo ser ut som en god vogn, to hardbager som er de romsligste jeg har sett hittill. Men har ikke sett eller prøvd vognen. Har vært i et par vognbutikker, men generellt lite utstillinger på tvilling, synes ikke dere?

En ting til jeg har tenkt på, skal dere la de sove i samme seng i starten? Er det best for dem?

Hvordan er formen deres? Jeg er ikke særlig kvalm enda, men er så sliten, har jobbet litt 50% en stund, men nå er jeg 100% noen dager. Slitsomt å jobbe. Men legen vil bare gi sykmelding noen dager i slengen, synes det også er litt slitsomt, frem og tilbake til legen hele tiden... Kan de ikke skrive ut litt lenger, feks to-tre uker?

Mye spm ja... Masse å tenke på.... :)

Når det gjelder vogn så har jeg hørt at TFK Twinner twist visstnok er veldig bra, den er med hardbag og blir sportsvogn etterpå.

Jeg har ikke meldt meg på svangerskapskurs, kanskje jeg skulle gjort det?

Formen her er på bedringens vei, men nå er jeg 17 + 1, så det merkes godt at det er bedre enn det var for noen uker siden.

Jeg ble sykemeldt for 4 uker av gangen, legen kan ikke kreve at du skal fly fram og tilbake hver uke / hver 14 dag for å fornye sykemeldingen din.

Forøvrig blir jeg sykemeldt 100 % fra 4 mai. Da får ikke jeg lov å jobbe mer.

Hvordan er det med dere?

Hei igjen!

Formen min er bra nå, men jeg var konstant kvalm i begynnelsen. En dag våknet jeg og merket at jeg ikke var kvalm lengre..det var kjempeherlig!! Da var jeg ca 10 uker på vei..og siden har jeg ikke vært kvalm, så det har vært topp!

Jeg jobber fortsatt 100%, men jeg merker at ting blir tyngre og at jeg blir fortere sliten. Så jeg får se hvor lenge jeg klarer å fortsette i full stilling.

Vi skal på svangerskapskurs i mai. Det går over fire kvelder, tre kvelder før fødselen, og siste gang er når alle barna er født. Dere kan gå inn på www.tvilling,no og klikker dere inn på linken kurs, så kan dere lese mer om det.

Det er ikke mange tvillingvogner som er utstilt i butikken desverre. Det hadde vært greit å se vognene i virkeligheten, fått testet de litt ut i forhold til kjøreegenskaper og da hadde gjerne vært enklere å sammenligne og finne den vognen som passer hver enkelts behov.

Jeg har tenkt på en vogn fra tidligere OTH, nå heter vel merket mountain buggy, har lest mye bra om den. Vi så også på TFK Twinner twist i butikken, og den er veldig fin, men jeg synes den virker så trang og liten. Både plassen i hardbagen og sportsvogndelen..men jeg har sett mange som triller rundt med den i byen, så den er nok veldig populær. :) I butikken sa de også at det var den mest kjøpte tvillingvognen for tiden. Jeg tror jeg må sjekke ut litt mer før jeg klarer å bestemme meg. :)

Ellers tenker jeg at barna skal sove i samme seng i begynnelsen, så får de hver sin seng etterhvert.

Nå kjenner jeg de to små beveger seg litt, det er så koselig å kjenne liv i magen. Er det flere som har begynt å kjenne dette? Og hvor ofte går dere til kontroller, og får dere ultralyd hver gang? Jeg skal til jordmor første gang etter påske, gleder meg til det.

• 2 uker senere...

Hei igjen:)

Ville bare oppdatere dere litt. Vi var på UL i går og fikk vite at inne i magen der ligger det to små gutter:) Begge vokser fint og allt er bra.

Det er kjekt nå å ha fått en liten identitet på de også, spesiellt nå når de er veldig liclig og jeg kjenner mye spark.

Annonse

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei!

Så kjekt å høre. To gutte-bebiser...stilig!

Med meg går også alt bare bra og formen er fremdeles strålende. Jeg er 50% sykemeldt og jeg må si at det er deilig. Guttene våre står det også bare bra til med. Vi var på vekstkontroll for et par uker siden og de var store og fine:)

Når skal dere på neste kontroll. Vet dere det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...