Frøken Freken Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Jenta mi er 6 måneder. For to uker siden kunne min 6 år gamle nevø fortelle at den snørrete søstera hans hadde tyvlånt tutten til snuppelure. Og Snuppelure hadde fått den etterpå. Det gikk som det måtte gå - tre dager senere var det tynntflytende blankt snørr i nesa på snuppelure. Etter noen dager begynte hun å tørrhoste på nettene. Snørret er borte - men hun har hatt denne snørrhosten i 10 dager nå, og det høres så ubehagelig ut! Allmenntilstanden er ok nok, unntatt at hun holder på å få tenner og er litt grinete. Null feber. Prøver å gi henne litt vann i søvne, men det hjelper ikke. Hva kan jeg gjøre? Er dette noe ¨å oppsøke lege for?
rampete robin Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Hvis du ikke allerede har gjort det, så ville jeg hevet hodeenden av senga hennes med minst to tykke bøker under hvert bein. Saltvannsdråper synes jeg hjelper, men har kortvarig effekt. Du får ikke hostedempende hostesaft til så små, så ingen hjelp å få der. Vann synes ikke jeg heller hjelper. Er det snakk om skikkelige hostekuler, slik at hun nesten brekker seg?
Frøken Freken Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2009 Nei - det har hun hatt før - da hun var rundt 4 måneder. Men denne gangen er det ikke noe slim, eller surkling - det er bare tørrhosten og den høres ut til å sitte i halsen. Har ikke hevet senga pga hun ikke er tett eller surkler - og av samme grunn har jeg ikke gitt saltvann. Mener du at det kan effekt selv om hun ikke er tett?
rampete robin Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Eldste vår fikk konstantert barneastma da hun var drøye året (husker ikke helt). Før det så hadde vi prøvd alt for å få henne til å slutte å hoste. Når hun var forkjøla, så var hosten slimete, men ellers var det tørrhoste. Ingenting å hoste opp, men hostet likevel til brekninger kom og veldig ofte oppkast. Lettet noe på hosten hennes når vi hevet seng og ga saltvann, men fjernet den ikke. Eller så er jeg stor tilhenger av alternativ medisin. Oppsøk en naturmedisiner, gjerne en som gir barn laserakupunktur på øreflippen. Skånsomt og utrolig effektivt for vår del :-) På ulike problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå