Gå til innhold

Opptint morsmelk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tinte opp melk for å sjekke om lillemann ville ta opptint morsmelk på flaske før vi evt planlegger å bruke barnevakt noen timer. Men jeg synes den opptinte melka lukter anderledes enn fersk. Er det riktig? Lukter nesten litt metallisk på en måte. Har vært frøset i steriliserte beger fra avent og bare stått i fryseren ca en mnd, så skal jo ikke være for gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lukter litt annerledes her også- tror det er ganske vanlig. Så lenge du har fulgt alle hygieneforskrifter så skal det ikke være farlig. Du lukter om den lukter surt.

Skrevet

Min opptinte melk lukter også annerledes, tranaktig. Ganske vanlig som hun ovenfor sier:)

Skrevet

Jepps, er ikke spesielt godt i forhold tror jeg. Jeg forsøkte å fryse og tine fersk (ikke pasteurisert og homogenisert, men rett fra tanken) kumelk, og den luktet likedan. Smakte ikke like godt heller, men ikke surt.

Skrevet

Jeg har lest at dette er fordi det finnes fordøyelsesenzymer i melka som skal hjelpe babymagen. Fordøyelsen av melka setter derfor igang med en gang den kommer ut av puppen.

I samme artikkel sto det at noen barn ikke bryr seg om den forandrede lukta/smakenn, mens andre ikke vil ha.

Det man kunne gjøre var vist å løpe til frysern med en eneste gang (fort som fy :)) så ikke enzymene får virke så lenge.

Skrevet

Her går melken rett fra pupp til fryseboks. Rar lukt på frossen melk likevell. Får ikke rar lukt av et døgn i kjøleskap.

Har uansett ikke noe å si, og her drikker snuppa det heldigvis.

Skrevet

Lillemann her tar melka fra fryseren han og selv om jeg synes den lukter litt ekkelt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...