Mamma til BA08 og K10 Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Tinte opp melk for å sjekke om lillemann ville ta opptint morsmelk på flaske før vi evt planlegger å bruke barnevakt noen timer. Men jeg synes den opptinte melka lukter anderledes enn fersk. Er det riktig? Lukter nesten litt metallisk på en måte. Har vært frøset i steriliserte beger fra avent og bare stått i fryseren ca en mnd, så skal jo ikke være for gammel.
Balder911 Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Den lukter litt annerledes her også- tror det er ganske vanlig. Så lenge du har fulgt alle hygieneforskrifter så skal det ikke være farlig. Du lukter om den lukter surt.
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Min opptinte melk lukter også annerledes, tranaktig. Ganske vanlig som hun ovenfor sier:)
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Jepps, er ikke spesielt godt i forhold tror jeg. Jeg forsøkte å fryse og tine fersk (ikke pasteurisert og homogenisert, men rett fra tanken) kumelk, og den luktet likedan. Smakte ikke like godt heller, men ikke surt.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har lest at dette er fordi det finnes fordøyelsesenzymer i melka som skal hjelpe babymagen. Fordøyelsen av melka setter derfor igang med en gang den kommer ut av puppen. I samme artikkel sto det at noen barn ikke bryr seg om den forandrede lukta/smakenn, mens andre ikke vil ha. Det man kunne gjøre var vist å løpe til frysern med en eneste gang (fort som fy ) så ikke enzymene får virke så lenge.
blomstre Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Her går melken rett fra pupp til fryseboks. Rar lukt på frossen melk likevell. Får ikke rar lukt av et døgn i kjøleskap. Har uansett ikke noe å si, og her drikker snuppa det heldigvis.
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2009 Lillemann her tar melka fra fryseren han og selv om jeg synes den lukter litt ekkelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå