Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Er ikke det litt rart? Litt sånn "kom til meg med gaver"... ?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Åh, så morsomt! Jeg har alltid hatt lyst til å være med på en slik "til den gravide med gaver" fest - uavhengig av hvem som arrangerer! Yppelig anledning til å lage en bleiekake! (har alltid hatt lyst til å lage en bleiekake, men tror du noen av mine venner blir gravide!?)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Det er vel vanlig å arrangere dette selv. Hva er forskjellen på å ha bryllup eller bursdag? Da får man jo gavene selv, mens ved babyshower er jo gavene faktisk til barnet..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Ingen av mine venner har laget noe slik til meg, så om hennes venner er like dan er det vel bare fint at hun gjør det selv. Blir sikkert veldig koselig og gjør det noe om dere gir gavene nå i stede for etter ungen er født?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Jeg syns det er skikkelig frekt og invitere til babyshower selv. Kunne aldri ha falt meg inn.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Jeg er fra USA og det vil ha ALDRI gått an å stelle i stand en babyshower selv. Det er kjempefrekk og VELDIG uhøflig. Men jeg regner meg hun er norsk og ikke vet det. De er veldige koselige. Hvis hun serverer mat og har planlagt noen leker og ikke forventer å få gaver fra dere etter babyen er født så kan det kanskje gå an. Men bare fordi vi er i Norge. Rart men men...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Men hva er egentlig forskjellen på å selv stelle i stand babyshower for å få gaver og på å selv invitere etter fødsel for å få gaver? Babyer er ikke så interessante uansett. Enten spiser de, sover de eller bæsjer. Gisp. Heller snakke med en gravid og oppegående venninne enn en som bare nusser over bæsjingen og har full ammetåke. Og nei, jeg har aldri hatt babyshower selv...;-)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #8 Skrevet 14. mars 2009 Jeg har ALDRI invitert noen til meg etter fødsel.. De har invitert seg selv Syns det er sykt å invitere til babyshower selv. Kunne hun ikke i det minste hvisket det i øre til en venninne eller noe?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #9 Skrevet 14. mars 2009 Jeg har ikke hatt babyshower i Norge og har aldri invitert noen til meg etter fødselene mine. Etter nummer 2 så gav jeg beskjed at jeg ikke ønsket besøk på sykehuset i det hele tatt...hvis de ville komme etter vi hadde kommet hjem så var det opp til dem. Kunne ha godt vært uten de gavene også. Men jeg synes babyer er så nusselige men barselsbesøk varer aldri lenger enn en liten halvtime for meg. Jeg vet moren er sliten og jeg tar alltid med meg mat, forventer ingenting.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #10 Skrevet 14. mars 2009 Tror ikke det er vanlig kotyme å invitere til babyshower selv. Neppe! Dessuten må jeg spørre om det er vanlig å invitere folk etter fødsel? Virkelig? Her ramla det inn dørene enten vi orket eller ikke, men invitere selv? Neppe det heller.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #11 Skrevet 14. mars 2009 Det er utrolig frekkt å stelle istand dette selv syntes jeg!! det kunne ALDRI fallt meg inn!! I usa så er det en tradisjon at venninene gjør det. Hadde blitt flau over først å stelle istand det også en barnedår eller navnedag.....skal man kjøpe gaver i fleng til den ungen da eller? Nei nå ble jeg satt ut!!!!!
It's all about me Skrevet 14. mars 2009 #12 Skrevet 14. mars 2009 Enig med du. Å arrangere det selv er frekt og helt på tryne. Hele opplegget er igrunn helt på tryne, men skal det arrangeres så er det iallfall en av vennene som skal gjøre det og absolutt ikke den gravide selv.. Det er ikke sjans at hun inviterer for selskapets skyld, er nok gaver hun er ute etter. Hadde det vært selskapet som hadde fristet hadde det ikke vært verre enn å invitere til en vanlig middag. Jadde ikke dratt.
jezza Skrevet 14. mars 2009 #13 Skrevet 14. mars 2009 Ja, gud forby at noen gjør noe på sin egen måte!!! Tenkt på at hun kanskje er mest interessert i å treffe venninne sine, snakke om graviditeten, babyer og utveksle erfaringer?Strikk et par babysokker, koster kanskje 20,- kr, og et par-tre timers arbeid. Blir garantert satt pris på, og noe de fleste har råd til. Ville nok ikke gjort dette selv, men synes det er unødvendig å være så negativt! Er vel en større anledning å invitere til, enn alle bursdager, for eksempel... ingen ville sagt at det var frekt. For min del er en graviditet mye mer å feire sammen med venninne sine, og jeg ville bare syntes det var kjempekoselig om jeg ble invitert i det.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #14 Skrevet 14. mars 2009 syntes det hørtes festlig ut og at det er den gravide som inviterer,gjør da ingenting.gavene som gis er vel ikke barnevogner,bliseter etc,men noe småtteri til babyn
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #15 Skrevet 14. mars 2009 Er hun fra USA ? Sikkert ikke, siden hun inviterer til dette selv. Jeg synes det er frekt som bare det, hun kan vel invitere til en skravlekveld i stedet, men invitere for å få gaver- er det mulig ? Etter fødselen besøker jo folk på eget intiativ, og har med gave hvis de vil.
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #16 Skrevet 14. mars 2009 Eg inviterte sjøl, inviterte fire venninner kor ingen av dei kom til å vere i byen før tre mnd etter fødselen (dei studerer i andre byar). Det var aldri meininga at dei skulle ha med gaver, men at det berre skulle være ein "magefest" for å feire det som var i magen. Men eg fekk gåver av dei, og berre nyttige ting som eg ikkje trengte å kjøpe sjøl. Fekk ingenting etter fødselen, noko som ikkje gjorde nokonting. En "babyshower" treng jo ikkje å handle om pakker. Det er jo meir om heile babysettinga. Var jo så gøy å diskutere navn, fødsel, kjønn, hårfarge og sånne ting med gode venninner:D
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #17 Skrevet 14. mars 2009 Jeg har vært på babyshower hvor dama selv har invitert til det, og skal gjøre det samme selv. Ingen som gjør det for meg, og venninner maser på at jeg må gjøre det. Da skal de selvsagt ikke gi babyen gave når den er født, for det hadde de gjort om jeg ikke hadde invitert til babyshower. Og så skal jeg lage masse god mat og artige aktiviteter Alle mine venninner gleder seg iallfall til det, og synes ikke dette er frekt. Vi trenger jo ikke adoptere tradisjonene helt likt fra USA, men lage vår egen versjon.
Lilletrollogmamma Skrevet 14. mars 2009 #18 Skrevet 14. mars 2009 Jeg har aldri vært på det selv, men frekt? Hvorfor det. Vil dere komme hjem til meg å se barnet liksom!!? Viss en inviterer selv, kommer besøket når en selv ønsker det, og en kan samle alt til en gang! Gavene får man jo uansett?? Når jeg kom hjem fra sykehuset var jeg sliiiten og trett, og besøket bare ramlet inn hele tiden følte jeg. Egentlig så er det mer frekt å se på det som en selvfølge at en bare kan komme på besøk uten å bli invitert! Første gang jeg har hørt så mange synes det er frekt å invitere til besøk.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #19 Skrevet 14. mars 2009 Jeg har vært på et sånt selv engang. syns det hele ble merkelig. Er invitert på et annet et nå i april/mai. Syns det blir merkelig jeg. Kunne aldri falt meg inn..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #20 Skrevet 14. mars 2009 Kunne ikke falt meg inn å invitere til min egen "før-babyen-kommer" fest. Det er litt frekt etter min mening, men det er fullt å avslå en invitasjon til et slikt selskap dersom man synes det samme som meg. For meg er uansett den slags selskaper et mareritt. I den slags settinger klarer mange damer bare å prate om ungene sine og det er ganske kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #21 Skrevet 14. mars 2009 Skjønner ikke hvordan dette kan bli frekt,det er da bare et spørsmål om å komme på besøk.Som alle og enhver kan takke "NEI" til. Frekt blir det først når det er tvang,og det er jo det ikke.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #22 Skrevet 14. mars 2009 Det er SUPER FREKT... Herregud.. Jeg har vært på det en gang.. Aldri mer. Ble super flau på den gravides vegne der hun satt å pakket opp pakke etter pakke...
jezza Skrevet 14. mars 2009 #23 Skrevet 14. mars 2009 Tydeligvis i motsetning til de fleste andre her, synes jeg det er utrolig koselig å gi bort noe til gravide/nybakte mammavenninner. Jeg hadde overhodet ikke hatt noe imot, og hadde nok helt sikkert gitt en liten gave både i babyshoweren og når babyen ble født... det er da mye frekkere å dømme andre folk på den måten mange av dere gjør. om dere ikke liker det, så lager dere det ikke selv, og takker nei om dere blir invitert. så enkelt er det. jeg derimot, skulle ønske noen inviterte på slikt... men det er ikke vanlig her. derfor kommer jeg til å vurdere å arrangere det når min neste venninne blir gravid. vi er en hel gjeng som ønsker/prøver å bli gravide, så det vil nok bli satt stor pris på
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #24 Skrevet 15. mars 2009 Det er forbannet frekt å invitere til sin egen babyshower. Det blir som å arrangere sitt eget utdrikningslag og likevel forvente at andre betaler, Det er ikke frekt å poengtere at andre er frekke og freidige. Get real. Jeg synes det er hyggelig å gi gaver til folk jeg er glad i, jeg gir dem ikke på bestilling.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #25 Skrevet 15. mars 2009 Aldri hørt om det før jeg, men frekt er det ikke. Smart å samle venner før barnet og ammetåka er der. Før jeg fødte sendte jeg ut mail til mine venner ; Jeg måååå ut på byen før hun blir født, jeg vil spise masse god mat og se på dere drikke. Ingen som syns det var frekt......heller et godt initiativ, for vi er glad i mat og drikke Og det kan kanskje sammenlignes litt, samle venner før barnet blir født...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå