Gå til innhold

Barnehageplass......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått barnehageplass for minsten fra august. Jeg går selv ut i jobb om en uke, så skal pappa`n være hjemme i 6 uker, så vi har egentlig behov for barnehageplass fra mai. Nå vil pappa`n plassere minsten i en annen barnehage fra mai til august, for så å flytte over i den andre barnehagen vi har fått plass i, fra august. Dette er overhodet ikke noe jeg ønsker. Han er jo så liten og jeg har ikke lyst til sende han i en barnehage....hvor han etablerer seg og blir kjent og trygg for så å ta han ut og begynne prosessen på nytt i en ny ukjent barnehage.

Trenger litt andre synspunkter her. Hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med dagmamma?

Det ville jeg vurdert..

Hadde også tenkt som deg..

vi har fårtt bhg fra aug vi også, og jeg gråt når jeg fikk brevet... for jeg vil ikke sende han i bhg da engang.. hehe...

Skrevet

Kan dere ikke vere hjemme med han til august da? Han har neppe ett akutt behov for å dra i bhg fra mai, siden eg regner med han er under ett år eller snart et år....

Skrevet

Hadde vi hatt mulighet, så hadde vi jo blitt hjemme så lenge som mulig med minsten, men økonomien tilsier noe annet :-(

Mamma-hjertet blør med tanke på å sende han i barnehage, men ofte har man ikke noe valg.

Har nå vært heldige og fått ordnet med 90% plass i en familiebarnehage, fra mai av.

Skrevet

Vi har akkurat samme problem, bortsett fra at jeg ikke skal begynne å jobbe før i juni. Men vi har heller ikke barnehageplass før i august, så vi har ingen til å passe ungen. Så det vi har tenkt nå, er at jeg forlenger permisjonen min med 2-3 mnd, slik at jeg går hjemme til midten av august. Det blir selvsagt uten lønn, men heldigvis for oss bare 2-3 mnd.

Blir jo litt lenger på dere siden du skal ut i jobb nå. Men kanskje dere hadde greid dere noen måneder uten din lønning nå fram til august?

Dere får vel kontantstøtten fram til da? :) Hjelper litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...