Gjest Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Hei! Jeg har bare et lite spørsmål. Jeg gikk gravid i fjor fra 1.Januar-16.September. Jeg ble sykemeldt fra uke 25 å gikk dermed glipp av ferien min. Min arbeidsgiver var egentlig klar på at jeg SKULLE ut i sykmelding fra uke 25 pga min arbeidsstilling som fruktansvarlig. Jeg hadde termin 26.September. Jeg var oppe på NAV ganske tidlig å signerte papir for permisjon å foreldrepenger så har ikke hatt noe problem med dette. Jeg har søkt barnehageplass til jenta mi fra 1.August. Jeg får da med andre ord ikke ferie i år heller. Men mitt spørsmål er: Hva skjer med feriepengene mine fra i fjor? å får jeg feriepenger i år? Arbeidsgiveren min vet ikke svaret på dette selv å NAV bedde meg om å ta kontakt med ARBEIDSTILSYNET der jeg bor. Noen som har noen ide om hvordan sånne ting fungerer?
Estrella & ministar Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Du får jo alltid feriepenger av det du har tjent, uansett om du tar ut ferie eller ikke. Utbetales året etter at du har tjent pengene. Av svengerskapspenger og foreldrepenger utbetales feriepenger for 12 uker (100%) dekningsgrad eller 15 uker (80% dekningsgrad)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå