Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være med en venninne på kotroll nå.

Legene vurderer å fjerne den ene eggestokken hennes pga en syste,

hun har tidligere fjernet en der. Jeg ønsker å møte forbered til møtet hennes.

Hvis hun må fjerne denne eggstokken har jeg litt spørsmål:

- Hvordan er operasjonen?

- Hvor lang tid blir hun sykemeldt?

- Når kan hun sette i gang ivf (begge stokkene er tette)

Noe annet jeg bør vite?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte fjerne siden jeg fikk betennelse i det området etter IVF. De fjernet med Laproskopi. De tok blintarm, eggstokk, eggleder og systen på ca 6cm. Jeg hadde veldig vondt å bevege meg i 2 uker. Ble kvalm av medisiner og spydde, det var helt j...lig. Og var sykemeldt i 3 uker. Jeg fikk sprøyter som satt meg i overgangsalderen slik at jeg ikke fikk mensen og derfor ikke flere syster (endo). Jeg måtte vente i halvt år fordi "magen" min hadde fått så hard behandling. Jeg vet ikke hva som er vanlig. Men jeg hadde vondt i magen i ca 6 uker. Kunne ikke løfte eller trene.

Hadde hun laproskopi forrige gang da hun fjernet systen, så vet hun hva hun går til. Bare litt lenger prosess å bli frisk etterpå.

Du er en god venninne som bryr seg, viktig det : )

Skrevet

Heisann Tjorven1!

Jeg har ikke fjernet noen eggestokk, men en eggeldeder. jeg har begge eggestokkene igjen. Jeg vet ikke helt hvordan det blir med ivf, i og med at hun kanskje får mindre østrogen produksjon da med en eggestokk.. Jeg husker jeg hadde vondt en stund etterpå, men det var nok pga svangerskapet og all blodet jeg hadde liggende i buken et par mnd før operasjon.. Jeg vil regne med at hun må vente 2-3 mnd til hun kan ta ivf.

Operasjonen utføres med kikkehullsoperasjon. Jeg hadde 3 snitt. To på siden og inn gjennom navlen. Hun kommer sannsynligvis ut av sykehuset samme dag. Hun bør ha noen hos seg det første døgnet. Men alt dette står i operasjonspapirene hun får.

Håper det var litt hjelp!:)

klem

Skrevet

Tusen takk Kath og Magstar.

Da ble jeg litt klokere.

Jeg vet jo selv hvordan det er å være på kontroller, man for så mye info, og mye og forholde seg til - at man "detter litt ut" inni mellom.

Da er det greit å ha med en til, som kan stille de rette spørsmålene og "ta notater".

Jeg vet ikke om det er hele stokken eller om det er bare lederen (det er nok "bare" det), hun hadde "falt litt ut" når legen sist hadde sagt det. så hun husket ikke. Stakkars hun hørte jo bare det at de ikke trodde de ville gi henne mer ivf og at hun måtte operere kanksje (noe hun er livredd for.)

Takk kjære nettvenner og god helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...