Gå til innhold

Hjelp! Nekter å spise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær så snill kjære mammaer,har dere tips til oss.Lillemor nekter å spise og har spist svært lite i over ei uke nå.Hadde nattefeber og hoste de siste 4døgnene.Febern gikk ned i natt,men all mat vi lager blir vinket bort. Brød,pannekaker,vaffelkaker,pølse,banan,egg(kokt,stekt og røre) knekkebrød,pasta-'Ingenting!

Blir sprø snart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda, det er ikke noe kjekt når de små er syke. Håper hun blir bedre snart!

Vi har slitt litt med forkjølelse vi og, og når matlysten er laber så hjelper det mest med fruktmos (f.eks. sånn beger fra Hipp) og grøt hos oss.. Han vil helst mates (gidder ikke spise selv når han er syk). I tillegg prøver jeg å få i han litt melk for det inneholder jo mange næringsstoffer. Men hvis han er veldig tett eller snørrete, så kan det bli værre med melk.

Men, jeg synes ikke du skal bekymre deg for mye. Det går som regel fort over, og de små klarer seg uten noe særlig med mat et par dager. Bare husk mye drikke!

God bedring!

Skrevet

Huff, jeg vet hvor kjedelig og fortvilende det er når ingenting frister den lille.

Da vår knert var syk for ikke lenge siden sa de på sykehuset at de skulle få hva de ville, samme hva det var. Det var iallefall ikke tiden for å tenke på kosthold.

Så her i gården gikk det i melk, litt grøt, litt fruktmos og mariekjeks.

Sistnevnte fikk han på sykehuset, og falt virkelig i smak.

Vår gutt foretrekker som regel vann, men du kan jo prøve blåbærsaft eller de juicene fra Nestlè. (pære og eple liker vår gutt godt)

Ofte drikker de mer når de får noe utenom det vanlige.

Blir det lite tiss i bleiene så ikke vær redd for å kontakte legevakta.

Man skal ta det på alvor når de små er syke, og det er bedre å få en sjekk der enn å gå rundt å være engstelig.

God bedring!!!

Skrevet

Drikker hun noe? Det er kjempeviktig!!!

Jeg ville tatt turen til legen snarest. Det er jo noe som plager henne. Jeg gjetter ørebetennelse eller noe sånt. Sønnen til en venninne var på samme måte. Hun fikk kjeft av legen for at hun ikke hadde kommet tidligere. Gutten var dehydrert og hadde kraftig ørebetennelse.

Skrevet

min gutt har hatt ørebetennelse får 5 gang nå.Han liker ellers mat godt.Spiser som en hest:)Men pga mye syk med dette,så har han INGEN matlyst.Drikke bare melk nå.Blir slimete,men noe må han jo ha.Men han har vært så mye syk,så det har ikke blitt mye mat på han på en stund.Blir litt her og litt der.Men er bare og prøve med noe.Eller ta en legesjekk og se om det er noe som plager den lille:).Lett fordøyelig mat er bra om matlysten er dårlig.Men er viktig med drikke,om dem ikke spiser.

Skrevet

Kjenner til det der ja! :(

Emilie har nettopp hatt nesten 3 uker der hun har spist minimalt med mat!! :( Enkelte dager så lite som kanskje 3 små skjeer mat på en hel dag! :( Jeg ammer heldigvis enda, så puppen var hu heldigvis interessert i! :)

Men tilby ungen din alt mulig! Drit i alt som heter sunt kosthold- nei til salt og sukker etc....... Jeg lot henne få smake på alt mulig! Ja til og med ostepop og cola!! Det viktigste er rett og slett det at de prøver seg og hver lille calori er viktig å få ned! Jeg snakka med helsesøsteren her på torsdag og hun sa at vi skulle se det an et par uker til, var hun ikke bedre da så skulle vi kontakte lege! Hun hadde da gått ned nesten 600 gram de siste 2-3 ukene.... :(

det kan være mange grunner til at barna ikke spiser... Feber, tenner på vei og matleihet er helt vanlige grunner! :)

Emilie har heldigvis begynt å spise igjen, ikke like mye som før enda, men vi er på god vei! :) Legg maten frem, kanskje et par biter på stuebordet slik at ungen kan forsyne seg selv! :) Da føler de ikke det presset som de ofte gjør når de sitter i en stol! :) Men mariekjeks, is, havrepuffer, vafler og ostepop gjorde det at hun her begynte å spise mat igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...