Gå til innhold

Hva gjør deres kiropraktor når h*n behandler bekkenet?

Anbefalte innlegg

Jeg går til min annehver/terdjehver uke, begynte der pga hodepine - stiv nakke og skuldre og hun har gjort vidundre med det. Har ikke hatt hodepine på ukesvis!!!

Men siden jeg har bekkenløsning, prøver hun å behandle meg for dette og, men jeg må innrømme at jeg ikke er like fornøyd, ser flere av dere trives med behandlingen - så hva gjør deres?

Min legger meg på siden og bøyer øverste bein og bruker tyngden av vekten sin til å "legge seg oppå" beinet mitt og presser raskt ned, men selvfølgelig uten at det knekker eller bøyer for mye. Hun sier hun manipulerer lett. Samme på andre side. Og hun masserer korsryggen og rompa. Men de dagene etter behandlingen er jeg mye værre hver gang og synes ikke det er rare vidunderkuren akkurat..

Begynner å bli litt lei når jeg merker at jeg blir værre og værre (naturlig nok - ikke behandlingens feil) og jeg har ganske lenge igjen... har så lyst til å finne noe som fungerer for snart blir jeg vel sittende...

Fortsetter under...

Hei!

Det virker som at hun gjør det samme som kiropraktoren min gjør på meg, men jeg har bekkenlÅsning, og ikke bekkenlØsning... Vesentlig stor forskjell... Dersom det gjør megavondt etter behandling må du si ifra, for da skal de ikke ta så mye neste gang. Da er ikke kroppen din klar for så mye behandling. Jeg har en veldig flink kiropraktor, og kjører gjerne langt til han for å få rettet på bekken, nakke og skuldre. Og feil behandling kan gjøre vondt verre, så kan være viktig å finne ut om behandlingen er feil, eller om bekkenløsningen bare blir mye verre.

Lykke til, og god bedring. :)

Min kiropraktor gjør det samme som din i forhold til knekkingen på siden.. Det din sikkert gjør "feil " (eller blir vondt værre for noen) er å masere korsryggen og rumpa.. Jeg gikk først til fysioterapeut for min bekkenløsning. Jeg ble såå mye værre! Hun maserte rumpa og bekkenet hardt, og jeg ble dårligere og dårligere for hver uke. Til slutt klarte jeg ikke å gå nesten. Jeg måtte slutte med denne behandlingen, og begynte hos kiropraktor. Jeg merket ikke store resultater den første uken,men etter 3 uker ca, merket jeg stor forskjell. Nå går jeg en dag i uken til han fast og dette er jeg helt avhengig av. Jeg tror også at det er viktig at kiropraktoren har god erfaring med å behandle gravide, og at du går regelmessig til behandling.

Hvis du bor i Oslo kan jeg anbefale deg min som jeg har brukt i 10 år (hadde prolaps i ryggen for ti år siden). Han er veldig annerkjent og virkelig den beste =)

Jeg har også bekkenløsning + låsning.Har gått til fysioterapeut et par ganger nå, og da det ikke har hjulpet noe særlig skal jeg prøve kiropraktor. Men det jeg lurte litt på er om vi får det dekket??? Jeg har fått det dekket hos fysioterapeuten, og kiropraktoren (han er vist manuellterapaut) jobber på samme sted(kommunalt)..

Noen som hvet?

Annonse

Takk for svar jenter.. greit å høre flere erfaringer. Jeg gikk en gang i uken tidligere, men jeg ville prøve annenhver uke for å virkelig kjenne bedre mellom hver gang om det bedret seg. Får høre med henne om det er noe annet hun kan prøve enn det hun gjør akkurat nå iallefall..

Jeg får kiropraktor dekket opp til 3000 kr (egenandel 400,- ca) fordi jeg er student! Ikke mange som vet at vi kan få det dekket, så bare nevner det! Ikke av Nav, men av studentgreiene - som ikke jeg husker navnet på nå.

Bor ikke i Oslo heller, så er litt for langt å kjøre dit. Men vi har to kiropraktorer som opererer ved samme kontor, så går vel an å spørre om å få "prøve" han andre en gang, for å se om det er noen forskjell...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...