Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få snuppa på 10 uker til å sove bedre på dagtid? Hun sover bare i vogna når vi triller! Kan ikke la vogna stå ute alene. For tiden sover hun fra kl.19-20 på kvelden og til 06-07 om morgenen, med to ammepauser på natta. Men fra tiiidlig morgen og til vi kommer oss ut på tur mellom 11 og 14, og fra vi kommer inn igjen til hun legger seg, er det mest bare grining og sutring. Hun bil overtrøtt på et øyeblikk, og da er det vræl av full hals i timesvis, akkurat som hun går i vranglås. Det er nesten umulig å få henne til å sovne, ingen ting funker lenger, selv bæresjal, pupp og byssing kan ikke roe henne, selv om det funket tidligere. Kjedelig periode dette her, for det blir lite tid til kos og smil og sånt når hun bare sutrer. Og siden hun krever oppmerksomhet konstant, har sjelden kunnet ligge og pludre fornøyd alene, blir det utfordrende for mamman å bare få i seg mat om dagene...ingen bra situasjon når samboer reiser vekk de 3 neste ukene nå. Hjelp!
Aget Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Heisan Vet ikke om det er noe til hjelp det jeg svarer, men vil si at min lillegutt var også veldig utålmodig når han var på den alderen! Mini ville kun sove på en varm kropp helt fra fødselen av. Han elsket å sove på brystet dagtid,og det var den eneste muligheten for å få han til å sove! Jeg fikk ikke gjort noe...Å spise og å dusje var luksus når pappan kom hjem..Alle sa til meg at jeg gjorde meg selv en bjørnetjenste,at vi skjemte han bort osv..Men nå er mini 5 mnd og er overhodet ikke interesert i å sove på noens bryst,nå er senga best,og alt dette ordnet seg helt av seg selv fra ca 3-3,5 mnd alder,er så mye som skjer i den 3mnd-alderen,de blir mye mer tålmodig. Dette hjelper deg kanskje ikke nå,men dette blir bedre! Må nok legge til at mini fortsatt ikke er noen dagsover,men er ikke så sutrete og utålmodig lenger,og sover når han er trøtt!
Leonella777 Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Mini er 3 mnd, og han har nesten slutta å sove på dagen han. Han gjorde det helt frem til nå nylig, da han begynte å sove hele natta. Ikke sikkert snuppa di har behov for å sove noe særlig på dagen. Mini blir grinete om jeg prøver å få han til å sove når han ikke er trøtt, men han sover oxo i vogna når jeg går tur. Gode nyheten er at når de blir større og beveger seg mer, vil de få en lang soveperiode på dagen igjen!! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå