Vinden blåser Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 må bare klage litt til dere... skrev tidligere her inne ang jenta vår som kastet opp alt av mat. Vi fikk en akutt legetime på tirsdagen og ble enig med legen vår om at vi skulle fortsette å prøve hjemme fram til onsdag for så å ta kontakt igjen onsdagen om det ikke ble bedre.. hun virket "bedre" på formiddagen så avventet det hele i håp om at alt skulle gå i orden selv hjemme... onsdags kveld bar det på legevakten med en jente vi ikke lenge kjente igjen...og det bar da til øyeblikkelig innleggelse... Den natten var den lengste i mitt liv..det kom leger og sykepleiere inn til oss hele tiden. hver gang hun sovnet av kom de inn..det var prøvetaking, røntgen, ultralyd, mer prøver og mange forskjellige spesialister som alle skulle ta, lytte og kjenne på ho...og ho lå der og enset knapt at de var der.. På torsdag etter uttallige tester nye prøver og nye røntgen bestemte de seg for å åpne henne opp.. de mente det var noe mer tarmene hennes,men klarte ikke finne ut nøyaktig hva uten å fysisk se dem. Så da gjorde de det...det var helt jævlig å sitte på rommet og bare vente på å få beskjeden om at hun var ferdig operert... De fant ut at det hadde vært et problem med tarmene,men det hadde løst seg selv opp under operasjonen uten å måtte kutte i tarmene..så det var jo enda godt da... Nå er mannen min på "nattevakt" på sykehuset og skal være det de neste to netterne. Jeg gleder meg noe helt utruli til å få jenta vår hjem igjen..gleder meg til å se smilene hennes..høre latteren..se henne leke igjen..det er så alt for lenge siden sist.. Føles helt ille at jeg sitter hjemme mens hun er på sykehuset..men vi kan ikke begge være der..og jeg "fikk" vært der når det var verst..nå må hun bare slappe av å komme seg...men skulle gjerne vært der og gitt henne mat og drikke.. savner jenta mi.....
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Oi det har virkelig vært tøffe tak hos der da! I alle fall bra at det løste seg og at hun er på bedringens vei (for hun er vel det..?) Skjønner godt at du savner henne og gleder deg til å få henne frisk og rask igjen. Masse lykke til med snuppa deres! Klæm
Glad tobarnsmamma Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Ojojoj... Dette må ha vært en forferdelig opplevelse for dere. Stakkar lita. Håper virkelig hun kommer seg raskt til hektene igjen. Er dette noe som kan skje igjen, eller mener de at hun skal bli helt frisk nå? Ønsker dere alle lykke til i de kommende dagene. (Hvor gammel er jenta da?) Klem fra meg!!!!
Vinden blåser Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2009 hun er 8 måneder gammel... Det kan nok skje igjen,men det er like stor risiko for at hun skal få det igjen som at noen andre får det... det er visst ikke så uvanlig,men normalt sett går det ikke så langt som det gjorde på ho... hadde dere sett ho...de uthulte øynene og det matte blikket...eneste gangen hun reagerte første kvelden var når de prøvde å finne blodårene i hodet...ellers var hun helt apatisk til alt...sukk... bare den timen fra vi startet hjemmefra til vi var inne hos barnelegen ble hun betraktelig værre... huff.... men nå er det bedre...så nå skal jeg stikke tilbake til sykehuset... :-) gleder meg!!
trebarnsmamma84 Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Hei... Bra dei tok dekann på alvor =) og god bedring til jenta di.Må vere vanskeleg å sitte heime ja. Men eit spm. Min og er 8 mnd(llitt over),men han vil ikkje ha noko mat heller..._Har prøvd med det meste. Men når eg prøver med skiver kjem det berre opp igjen med litt slim...Han vil kun ha pupp....men eg lurer på om det er pga tennene han ikkje vil ete,eller kva det er!!!
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Huff, det må være helt forferdelig... Håper det går bedre med henne nå!
Vinden blåser Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2009 vil ikke ha mat eller ikke vil beholde maten nede?? jenta vår nektet å spise mat (inkludert puppenekt) for en måned siden og kontaktet legen da og..fikk høre det at så lenge hun drikker kan hun gå lenge uten mat..hun ble da introdusert til saft for å få i henne veske....en dag bestemte hun seg plutselig for å godta grøt igjen...brødskive ble nedprioritert... så lenge han tar puppen vil jeg tro det går bra...men ta nu kontakt med legen om det går for lenge... de hører etter oss hvis vi er bekymret...for det er VI som kjenner barna våre best....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå